Сьогодні всі користувачі Інтернету бачать, як з кожним днем Інтернет-простір дедалі більше заповнюють порнографічні сайти, що нав’язуються користувачам інтернет та ніяк не блокуються провайдерами, при пошуку інформації в мережі інтернет, також набуло небачених масштабів реклама порнографії, особливо дитячої, яка нав’язується та вільно розміщена на ключових місцях багатьох популярних ресурсів, які так чи інакше ми відвідуємо.

Все це відбувається через те, що нинішнім законодавством:
1) не врегульовано сферу боротьби з дитячою порнографією,
2) не встановлено кримінальну відповідальність для людей за цю ганебну діяльність,
3) не окреслено обов’язки і відповідальність провайдерів  стосовно блокування дитячої порнографії.

22 жовтня цього року Верховна Рада прийняла за основу проект закону № 3271 «Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів (щодо протидії розповсюдження дитячої порнографії)», автор якого є народний депутат П. Унгурян.

Даний законопроект розроблено з метою посилення протидії розповсюдженню дитячій порнографії, визначення даного явища, та забезпечення правових  засад притягнення до відповідальності за порушення законодавства у сфері захисту моральності українського суспільства.

Не зважаючи на важливість цього законопроекту, з боку провайдерів та інших зацікавлених осіб було розгорнути широку інформаційну кампанію проти нього, а також ведеться збір підписів на його відміну, хоча даний законопроект уже відшліфований відповідно до всіх слушних пропозицій провайдерів. Це відбувається через те, що даний законопроект покладає на провайдерів певні обов’язки, щодо боротьби та блокування такого ганебного явища, як дитяча порнографія, та певного контролю за чистотою інтернет-простором.

Прикриваючись боротьбою за свободу слова та права громадян, провайдери банально хочуть захистити свої фінансові інтереси, адже з одного боку вони заробляють багато коштів на трафіку порно-ресурсів, бо з даних сайтів іде скачування великого об’єму матеріалів, а  провайдери здебільшого отримують від абонентів гроші якраз за об’єм скачаної інформації.  Також для технічного обмеження. Яке пропонує законопроект провайдерам доведеться витратити кошти на обладнання, ні першого ні другого їм робити не хочеться, щоб не втратити прибутків, через це в боротьбі за прибутками провайдери фактично готові блокувати законодавчий процес боротьби з дитячою порнографією.

Додаткова інформація про ситуацію з дитячою порнографією:
http://life.pravda.com.ua/problem/4aaa2ae873f09/
http://www.cmxy.org/
http://www.antiporno.org/
http://life.pravda.com.ua/problem/4ae5b302213d3/

Враховуючи все вищевказане, ми, користувачі Інтернету, які:
–    небайдужі, до долі дітей, що втягуються в дитячу порнографію, через недосконалість законодавства;
–    бажаємо захистити наших дітей від цього ганебного явища;
–    хочемо, щоб інтернет-простір України, був чистим та безпечним для нас та наших дітей;
–     вимагаємо прийняття у другому читанні законопроекту №3271 «Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів (щодо протидії розповсюдження дитячої порнографії)».

Адреса петиції, де можна підписатися:  http://www.petition.org.ua/?action=view&id=240071

————————————————————————————————————————————————-

Нині Україна обіймає одне з перших місць в світі по темпах насильства над дітьми і дитячої експлуатації з використанням мережі Інтернет, зокрема, комерційній сексуальній експлуатації у формі дитячої порнографії, проституції та “сексуальному туризму”. За останні декілька років у всьому світі з`явилося в 4 рази більше ресурсів у мережі Інтернет з дитячою порнографією.

МВС України, звітуючи щодо посилення боротьби з дитячою порнографією, наголошує на тому, що існують проблеми із системами моніторингу даного ганебного явища.

Чинна стаття 301 Кримінального кодексу України не встановлює відповідальності за виготовлення, демонстрування, розповсюдження дитячої порнографії, а особливо за допомогою телекомунікаційних мереж (мережі Інтернет).

Існуюче в законодавстві поняття «комп`ютерної програми порнографічного характеру» повністю не передбачає фотографічне зображення у комп`ютері, що також потребує законодавчого врегулювання.

Крім того, у Кримінальному кодексі не прописана відповідальність за розповсюдження фотопродукції порнографічного  (у розумінні Закону України ”Про захист суспільної моралі”) характеру, практично не врегульовані питання відповідальності щодо втягнення дітей до виготовлення та обігу такої продукції.

Але навіть посилення кримінальної відповідальності за розповсюдження дитячої порнографії без відповідного регулювання телекомунікаційної сфери може не спричинити відповідного ефекту, оскільки більшість серверів з дитячою порнографією розташовані поза зоною впливу українського законодавства. За даними Internet Watch Foundation, у 2006 році 90% ресурсів з дитячою порнографією знаходиться на інформаційних ресурсах двох країн: США (62%) та  Росії (28%).

В Україні законодавчо не закріплено зобов`язання провайдера інформувати правоохоронні органи про появу дитячої порнографії, а також зобов’язання блокувати доступ до цієї мерзенної продукції.
Внесення запропонованих змін і доповнень до Кримінального кодексу України та до Закону України “Про телекомунікації”дозволить привести чинне законодавство у відповідність до ратифікованих Україною міжнародно-правових актів у галузях боротьби з розповсюдженням дитячої порнографії та протидії злочинам, що вчинені із використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій.

1.    Цілі й завдання прийняття законопроекту

Мета та цілі цього законопроекту  –  приведення окремих статей Кримінального Кодексу України, Закону України “Про телекомунікації” у відповідність до міжнародних стандартів у сфері протидії розповсюдження дитячої порнографії та боротьби зі злочинами, що вчинені із використанням телекомунікаційних мереж.

Внесення змін до Кримінального кодексу України має на меті врегулювання питання посилення відповідальності за скоєння злочинів, пов`язаних із розповсюдженням дитячої порнографії та втягненням неповнолітніх у процес виготовлення порнографічної продукції.

Внесення змін до Закону України “Про телекомунікації” забезпечить нормативну базу для регулювання діяльності операторів та  провайдерів телекомунікацій щодо протидії розповсюдження дитячої порнографії через телекомунікаційні мережі.

2.    Загальна характеристика та основні положення проекту акта

Проектом пропонується внести зміни до Кримінального кодексу України щодо закріплення відповідальності за розповсюдження продукції порнографічного характеру, створеної за участю дитини або з використанням її образу, в тому числі із використанням телекомунікаційних систем, та втягнення неповнолітніх у процес виготовлення порнографічних матеріалів. Крім того, проектом передбачено внесення змін до Закону України “Про телекомунікації” у частині віднесення до обов’язків провайдерів телекомунікаційних мереж інформувати правоохоронні органи про виявлені ними факти вчинення злочинів, пов’язаних із виготовленням, збутом та розповсюдженням дитячої порнографії та вживати усіх необхідних технічних заходів, щодо недопущення перегляду відповідних ресурсів в телекомунікаційних мережах.

Крім того, проектом визначається обов’язок споживачів телекомунікаційних послуг у разі виявлення в мережі інтернет контенту, пов’язаного з дитячою порнографію, повідомляти про це правоохоронні орган.

Адреса петиції, де можна підписатися:  http://www.petition.org.ua/?action=view&id=240071