Підготовлені «Медіаграмотністю» з урахуванням досвіду реальних українських ведучих.

1. Відпрацюйте ідеальну дикцію. Якщо ви дуже хочете бути ведучим, а у вашій вимові є недоліки,  попрацюйте з логопедом, мучте себе вправами, скоромовками, камінням у роті, як Демосфен – але добийтесь чіткої артикуляції. Це ази, без них ніяк.

2. Записуйте себе на відео і аналізуйте критично, ніби ви сам свій конкурент на місце під сонцем у професії. Фіксуйте, що у міміці викликає недовіру, чим погана поза, де неправильно закцентований меседж тощо. Тренуйтеся на одному тексті доти, доки запис не почне вам подобатись. Для самого початку можна взяти текст відомого ведучого і трохи наслідувати його, але далі доведеться виробляти свій стиль без жодних впізнаваних чужих рис поведінки.

3. Тренуйте м’язи обличчя, корчачи гримаси перед дзеркалом. Намагайтеся і у повсякденному житті виражати емоції мімікою, «мертвий» ведучий – це найгірший засіб привернення уваги до змісту програми.

4. На ефіри приїжджайте щонайменше за годину, на ранкові навіть краще за півтори: година на те, щоб «розігрітися», півгодини на грим. Всі тексти треба прочитати вголос перед ефіром. За кавою смокчіть карамельку, аби прокинулися ротові м’язи.

5. Займайтеся спортом, будь-яким,тоді ваші рухи в кадрі будуть більш плавними та впевненими.

6. Попросіть гримера розказати вам чи прочитайте самі в інтернеті про ази ефірного гриму. Ви маєте бути спроможні загримуватися власноруч, враховуючи особливості вашого обличчя. Знання принципів постановки світла допоможе досягти максимально привабливого вигляду у будь-якій студії.

7. Не намагайтеся бути універсалом. Ведучий загальнонаціональних новин – це одна роль, місцевих – друга, ділових – третя, спорту – четверта, аналітичної програми – п’ята, програми мандрівок – шоста і так далі. Орієнтація на абстрактного «професійного ведучого», абстрактний універсалізм – це найпоширеніша помилка початківців.

8. Починайте кар’єру з авторської програми чи програми, яку роблять ваші друзі. Не варто одразу  націлюватися на найпрестижніше місце, у новинах. Велика міра залученості до проекту надасть вам упевненості у своїх силах, і глядач підсвідомо більше довірятиме вам.

9. Завжди намагайтеся писати свої тексти власноруч. Якщо це неможливо – хоча би переписувати під себе, свій ритм. З’ясовуйте вимову сумнівних слів, розставляйте в тексті наголоси, розбивайте довгі іноземні назви на склади, виділяйте головні слова, на яких робиться інтонаційних акцент (це найчастіше іменники чи іменники з прикметниками, рідше дієслова).

10. Станьте фахівцем у тому, про що ви говорите. Ведіть спортивну програму з психологічної позиції спортсмена, ділову – ніби ви щойно закінчили торгувати нафтою. Лише світло розуміння змісту в очах ведучого відрізняє його від диктора, і ця різниця відбивається як довірі глядачів, так і на зарплаті.

«Медіаграмотність»