З 15 по 17 квітня конференц-зали столичного готелю «Україна» гостинно приймали учасників Християнської Медіа Конференції 2021. Захід, який українська Асоціація «Новомедіа» вже традиційно організовує у партнерстві з американською MEDIAlliance International, цього року проходив у двох форматах: наживо та у закритій онлайн трансляції. Виступи топових медіаворкерів, профільні майстер-класи та тематичні дискусії були покликані надати медійній комунікації українських християн справжнє «нове дихання». А професійні рекомендації та практичні поради фахівців дати понад 120-ти учасникам конференції чудову можливість суттєво підвищити свій рівень медійної компетентності.

Як оновити інформ-відділ організації та що робити з церковними сайтами, як взаємодіяти зі світськими медіа та збільшити кількість глядачів на YouTube, про що і як писати та знімати, яка альтернатива Facebook та Twitter та навіщо християнам Telegram – тематика конференції цього року охопила досить широкий спектр питань. Та професійна розмова на тему нових знань і компетенцій у християнській медіасфері почалась з молитви.

Фотоальбом заходу – на офіційній сторінці Асоціації «Новомедіа» у Facebook.

Відкрив захід президент Асоціації «Новомедіа» Руслан Кухарчук. Звернув увагу на спільну медіа-місію: благовістя та піднесення християнських цінностей. Також закликав шукати і залучати альтернативні медіа-майданчики для цього, щоб уникати повної залежності від вже традиційних соціальних мереж чи ютубу. Адже це особливо актуально в контексті стрімкої тенденції згортання свободи слова у сучасному світі. До вітального слова також долучились почесні гості конференції та її головні спікери Рон Харріс та Кайл Гілберт.

Після закінчення урочистої частини учасники заходу мали змогу отримати свою порцію медіа інтенсиву на одній з паралельних сесій, кожна з яких приваблювала своєю актуальністю.Так віце-президент MEDIAlliance International з комунікацій, що виступав у малому залі, говорив про інструменти оцінки ефективності бренду власного служіння та практичні кроки щодо його ребрендингу. В той час як президент MEDIAlliance доктор Рон Харріс, що залишився в головному залі, глибоко та креативно розкривав тему ціннісного лідерства. «Чесність сьогодні є ключовим фактором для керівників, – наголошував Рон, який довгий час служив медіа директором кількох великих євангельських церков.– Адже світ відчайдушно шукає лідерів, які будують свої організації на доброчесності».

Робота паралельних сесій відновилась після обідньої перерви. Рон, задіяний у сфері ефірного мовлення понад 50 років (в тому числі – 15 років на християнській радіостанції KCBI у Далласі), з великим захопленням розповідав про медійну силу радіо, потужний вплив якого не втратив своєї актуальності і у час цифрових технологій. А Кайл, який за 20 років свого медіа служіння неодноразово очолював відділи комунікацій,присвятив свійвиступпрактичним порадам щодо надання та отримання відгуків, зосередившисьна темі побудови якісного зворотного зв’язку.

Після їх сесій вся увага учасників заходу знову сконцентрувалася на великому залі. Там було підготовлено три тематичні панелі, спеціальними спікерами яких виступили вітчизняні медіа-фахівці. Першою пролунала доповідь провідної ведучої ранкової програми «РанокLive» на «РадіоМ» Інни Царук. Журналіст та співавтор міжнародного теле-проекту «Єврейські Новини» драйвово ділилася досвідом євангелізації через радіо ефіри. Її виступ був сповнений практичних порад як будувати «живі діалоги» з аудиторією та приводити людей з соцмереж у церкву.

Наступним спікером став Олександр Довбуш – сертифікований фахівець YouTube, відео продюсер і Community-manager фестивалю VIDEOZHARA, в якому беруть участь понад 5000 відео-блогерів. Тема його доповіді «Створюй і продавай. Маркетинг і продюсування християнських проектів» була цікава усім, хто прагне розвивати свій YouTube канал.

Закривала інформаційний блок першого дня Світлана Кучеренко – журналіст, ведуча, громадський діяч, автор YouTube-каналу SGLAVRED та незмінний керівник руху «Територія відповідальності». Спікер поділилася досвідом проведення прямих ефірів на різних медійних майданчиках, та розкрила секрети ефективного досягнення аудиторії з використанням невеликого бюджету.

Другий день

Другий день Християнської Медіа Конференції відкрився ранковим біблійним натхненням від президента MEDIAlliance International. Виступ Рона Харріса створив особливу атмосферу, яку підхопив і посилив наступний спікер заходу – пастор київської церкви Upstream.Church Олег Боков. Він – популярний відео-блогер з великою мрією: надихнути мільйони людей жити з Богом «на повну». Для її здійснення він майстерно використовує свій авторський YouTube-канал, число фоловерів якого вже динамічно наближується до 140-ка тисяч. Пастор-медіаворкер з посмішкою та неймовірною енергетикою ділився досвідом перетворення YouTube-каналу на потужну платформу для євангелізації,а також конкретними кроками у створенні впливу на величезну аудиторію, які можна робити, навіть не виходячи з власної кухні.

Далі до кафедри знову повернувся Рон Харріс. Тема його сесії була присвячена специфічним тонкощам теле-виробництва. Рон, щобув автором, режисером і ведучим багатьох програм національної телемережі ACTS TV Network, творчо та максимально практично познайомив учасників конференції з ключовими елементами роботи телевізійників, яскраво ілюструючи, як розуміння цих основ дозволяє ефективно використовувати вид мистецтва під назвою «телебачення».

Атмосфера навчального інтенсиву не полишила захід і після обідньої перерви. До уваги християнських медійників була сесія віце-президента MEDIAlliance Кайла Гілберта, який підготував цікаву розповідь про якісний сторітелінг. Адже ніщо так не захоплює наш розум та не надихає серце, як гарно розказана історія. Саме вона, в контексті поширення Євангельської звістки, стає тим головним тригером, який кардинально змінює людські життя.Та створення справді впливових історій потребує якісної підготовки. І в кінцевому рахунку – це правильна інтерпретація фабули та майстерно побудований сюжет.

Наступний кейс конференції був присвячений особливостям та головним інструментам реклами в соціальних мережах. Спікер сесії – Макс Сігуа, експерт з маркетингу, досвідчений таргетолог та автор популярних курсів з реклами. Займався просуванням в соціальних мережах заходів з мільйонним охопленням, та був задіяний у таких відомих проектах як R500, Свято Подяки, візит Ніка Вуйчіча до України та багатьох інших.

Третій день

Третій день медіа-події зустрів учасників ранковим натхненням від Руслана Кухарчука. Президент «Новомедіа» звернувся до слухачів зі справжнім пасторським словом, мотивуючи їх креативно та творчо «підносити свій голос за правду» та приносити навкруги довготривалі зміни.

Творчих людей іноді характеризують як гіперчутливих, емоційних та важких для керівництва. Та Кайл Гілберт, який довгий час керував командами з креативу, впевнений: пройти повз ці стереотипи цілком реально. Його доповідь на тему «Креативність лідера» торкнулася питань побудови довіри, та конкретних кроків, які можуть зробити лідери, щоб стати командними гравцями.

Наступним промовцем першої половини третього дня став журналіст, блогер та редактор газети «За віру євангельську» Олександр Геніш. В рамках теми «Блогерство як новий інструмент для місіонерської діяльності», Олександр, що активно займається служінням в прес-центрі Української Церкви Християн Віри Євангельської, надав практичні рекомендації, як вести свій блог та якісно впливати на людей.

Як створити християнський медіа проект цікавим та успішним? Відповіддю може бути власний досвід засновника і редактора Всеукраїнської християнської газети «Слово про Слово» та однойменного інформаційно-аналітичного сайту slovoproslovo.info, який щоденно відвідує в середньому біля 15-ти тисяч осіб, Анатолія Якобчука. Анатолій представив кейс про свій проект та поділився висновками про здобутки і баченням на майбутнє.

«Якість життя людини прямо пропорційна її прагненню до досконалості, незалежно від обраної нею сфери діяльності». Ця цитата легенди американського футболу Вінса Ломбарді стала основою сесії Рона Харріса, що вважає: «Ті, хто виконує свою роботу абияк, ніколи не насолоджуватимуться блискучими досягненнями. Ті ж, хто працюють у церковному служінні, мають усі підстави робити це неперевершено, оскільки служать неперевершеному Богу».

На цій надихаючій ноті Християнська Медіа Конференція 2021 вийшла на фінішну пряму. Тематика її доповідей була представлена широко і об’ємно, проте питань у християнських журналістів накопичилося більше, ніж спікери мали часу на відповіді. Тож остання сесія заходу була інтерактивною, надавши також усім бажаючим змогу презентувати і власні позитивні кейси та обмінятися корисними контактами для співпраці з колегами.

Не залишилась осторонь і онлайн-аудиторія. Резюмуючи репутацію заходу як якісного освітнього інтенсиву з максимальною кількістю практичних знань, учасники з іншого боку екрану шкодували лише про одне: неможливість бути присутнім наживо через карантинні обмеження і відсутність громадського транспорту.

Анна Посвята, Київ: «Дуже цінно, що в умовах пандемії і особистих викликів наші медіа друзі з Америки все ж приїхали поділитися професійним і життєвим досвідом! Кожна сесія була для мене цінною по-своєму. Зрозуміла, що маю потребу в професійному та особистісному зростанні і дякую за надану можливість це зробити. І дуже сподіваюся на наступну зустріч наживо, а не в он-лайні. Благословень усім організаторам і учасникам ХМК-2021!»

Світлана Малиніна, Львів: «Якщо чесно, я очікувала меншого від конференції, але приємно здивував дійсно правильний журналістський підхід до питань. Хотілося б мати можливість взаємодії з «Новомедіа» в якихось проектах. Думаю, це може бути дуже плідна співпраця, і ми зможемо бути корисними один одному».

Макс Козак: «Радий, що був на конференції! Не розумів наскільки потужно можна впливати на оточення якісним контентом. Тому дякую Богу і вам за ту працю, яку ви робите. Хай Бог благословить, щоб ваше служіння охоплювало ще більше людей і мотивувало до змін! Думаю, це наша не остання зустріч».

Фотоальбом заходу – на офіційній сторінці Асоціації «Новомедіа» у Facebook.

Віталій Виноградов, Асоціація «Новомедіа».