На початку трудового тижня відбувся профі-клуб з Мариною Борисполець, кореспондентом програми «Свідок» на НТН.«Зазвичай я йду з роботи набагато пізніше, але сьогодні мене відпустили раніше», – ділиться з нами Марина. Журналістці не звикати до ненормованого графіку, телефонних дзвінків від інформаторів в неробочий час. На щастя, чоловік Марини також працює у медіа-сфері, тому, як розповідає гостя, розуміє відданість професії.

WP_20151130_034

Почали профі-клуб зі знайомства. Витончена, жіночна, довговолоса дівчина, з великими зеленими очима, щирою посмішкою – важко було повірити, що перед учасниками журналістка, за плечима якої 8 років роботи в кримінальній журналістиці. Адже саме цей жанр донедавна був відмінною рисою програми «Свідок». Зараз програма набула більше соціального спрямування.

CAM03061

Про особливості роботи в такому непростому і рідкісному журналістському напрямку і ділилася Марина. У нашій гості відразу можна помітити особливу принциповість, відданість своїй справі, усвідомлення відповідальності перед глядачами і доброзичливістю, якою нерідко мотивовані її сюжети.

CAM03069

Зізнається, що вона лише здається такою спокійною і безпечною. Насправді, якщо для сюжету потрібно – буде йти напролом. Головне – робити все відповідно до закону. Іноді їм з командою доводиться робити роботу міліції. Так було, наприклад, коли вони випадково висвітлили короткий сюжет про вбиту дівчину і таким чином вийшли на слід маніяка, який згодом був спійманий. 

WP_20151130_042

Між учасниками виникла дискусія: «Чи достатньо журналісту висвітлити подію, передати інформацію і надала роз’яснення глядачеві ситуацію, а все інше робота правоохоронних органів і громадських організацій або можна робити більше?». «Навряд чи ми зможемо змінити великі корупційні схеми, але ми можемо впливати на конкретні долі  конкретних людей», – розповідає журналістка. Тому доказ – сюжети програми, в яких журналісти допомагають вести судові розгляди, допомагають покарати винних у ДТП, допомагають отримати допомогу від влади, лікування хворих дітей і організовують збір допомоги нужденним

WP_20151130_047

Таких прикладів у журналістки чимало. Останній, наприклад, це випадок з пенсіонеркою, яка у пожежі втратила сина інваліда. Крім цього бабуся опікала трьох онуків. Після випуску сюжету, вже протягом тижня знайшлися бажаючі допомогти. Хто меблями, ремонтом після пожежі, а хто речами і медикаментами. І це були абсолютно різні люди – від звичайних киян-волонтерів до великих підприємців.

 

Ось деякі принципи і правила, якими ділилася журналістка.

 

1. Щоб матеріал запам’ятався потрібно дати глядачеві емоцію.

Марина рекомендує відразу визначитися з тим, що ви хочете від сюжету. І саме цю мету переслідувати протягом усього матеріалу. Це може бути бажання викликати у глядача сміх, сльози або співчуття і бажання допомогти.

2. Проникати сюжетом.

Під час роботи над сюжетом не варто захищати себе від емоцій і переживань. Навпаки, потрібно відчувати героя і проблему. При цьому варто не забувати якщо зовсім «розклеїтися» то це ні до чого доброго не приведе, а допомогти герою ви так і не зможете. Головне – стійкість, але при цьому і людяність. «Не можна не пропускати через себе, інакше сюжет не вийде добрим», – переконана Марина.

3. Розрізняйте маніпуляцію.

Марина розповідає, що іноді вони стикаються з шахраями. Це можуть люди, які хочуть комусь помститися і придумують різні неправдиві історії. Важливо бути уважним і не потрапити «на гачок».

4. Копайте глибше.

Поверхневе ставлення часто супроводжується безвідповідальністю, що призводить до негативних наслідків. Помічайте деталі, вони можуть привести до потрібної інформації.

5. Щоб не перевантажуватися – відпускайте.

Саме до цього принципу прийшла Марина. Як тільки вона бачить, що зробила свою роботу – освітила проблему і її герою вже почали допомагати. Тоді вона просто відпускає цю історію і береться за нову. В іншому випадку, для журналіста можуть бути негативні наслідки на емоційному рівні, адже не завжди вдається когось врятувати, навіть приклавши максимум зусиль.

Нагадаємо, двічі на місяць Асоціація «Новомедіа» проводить зустрічі з журналістами, блогерами, спеціалістами PR та IT напрямків. Хочете відвідувати клуби? Підписуйтесь на розсилку: mail@novomedia.org

Профі-клуб Асоціації “Новомедіа”.