Протягом 23-29 червня 2005 року органами законодавчої та виконавчої влади, незважаючи на свята, прийнято або оприлюднено наступні регуляторні акти (або вчинено інші дії), які впливають або можуть вплинути на діяльність друкованих ЗМІ.

У Верховній Раді України:

– 24 червня 2005 року – народними депутатами України не включено до порядку денного проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо платників єдиного податку за спрощеною системою оподаткування) (реєстр № 7525). Даний законопроект намагався повернути спрощену систему оподаткування до стану, який був змінений Законом України „Про внесення змін до Закону України „Про державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів”. Законопроект не включав до себе питання повернення ПДВ за векселями та інші правові норми, які призводили до втрат державного бюджету і були відмінені Законом України „Про внесення змін до Закону України „Про державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів”, а отже мав великі шанси не отримати вето Президента України.

Про прийняття регуляторних актів, що впливали б на діяльність друкованих засобів масової інформації, в органах державної виконавчої влади, наразі невідомо.

Відповідно до Розкладу пленарних засідань Верховної Ради України на 5-8 липня 2005 року планується розглянути наступні законопроекти, що тим чи іншим чином можуть вплинути на діяльність друкованих засобів масової інформації:

– 7 липня 2005 року – проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори народних депутатів України” (нова редакція) (друге читання) (доручення від 22.06.2005) (реєстр. № 6531-2). Як зазначалось у попередньому огляді, законопроект є узгодженим варіантом трьох законопроектів, які пропонують викласти Закон України „Про вибори народних депутатів України” у новій редакції. Зокрема законопроектом пропонується встановити розцінки передвиборчої агітації у розмірі, який не може перевищувати розміру середньоарифметичного значення ціни за комерційну рекламу за перші три квартали року, що передує року проведення виборів депутатів, обмежується розповсюдження інформації про кандидатів у зв’язку з їхньою професійною діяльністю тощо. Директор аналітико-правового відділу УАВПП брав участь у засіданні робочої групи медіа-юристів та представників Комітету свободи слова та інформації по виробці пропозицій до цього законопроекту, надав пропозиції у письмовому вигляді, де, зокрема, було підкреслено, що встановлені законопроектом обмеження діяльності засобів масової інформації (обмеження висвітлення передвиборчих перегонів, регулювання вартості передвиборчої агітації тощо) порушує вимоги Конституції України і норми міжнародного права, і будь-які рішення проти засобів масової інформації, прийняті відповідно до цього Закону, можуть бути оскаржені у Європейському суді з великою можливістю виграшу і виплати грошової компенсації. Окрім того, було зазначено, що обмеження вартості передвиборчої агітації шляхом встановлення фіксованої суми (середньозваженого показника, середньоарифметичного показника тощо) є неефективним і призводить до тиску на засоби масової інформації;

– 7 липня 2005 року – Проект Закону проект Закону України про внесення змін до Закону України „Про рекламу” (реєстр. № 4359, внесений народним депутатом М.М.Добкіним). Як вже зазначалось у попередньому огляді, законопроект пропонує відводити попередженням про шкоду алкоголю та тютюну не менш 45% площі рекламного блоку.

Питання внесення змін до Закону України „Про рекламу”, а також розгляд законопроектів про мови в Україні, на даний момент до порядку деного проекту Розкладу засідань не включено. Необхідно нагадати, що тиждень 5-8 липня є останнім тижнем пленарних засідань сесії Верховної Ради України.

Автор: Сафаров Алі, директор аналітико-правового відділу УАВПП