Уес Хартлі понад 30 років працював у медіадепартаментах різних церков США. У 2000 році став медіа-пастором у церкві Лейк Поінт в районі Далласа, де координує роботу сотень волонтерів, а також пряму трансляцію понад 20 богослужінь щотижня. Уес Хартлі невпинно будує команду співробітників і волонтерів, які можуть служити в творчих сферах і при цьому не виснажуватися в процесі.

11-13 квітня разом з іншими колегами з США він взяв участь у конференції «Інструменти медіа для церкви і християнської організації» у Києві. На самому початку виступу спікер одразу зазначив, що служіння не повинно будуватися лише на технологіях, але технології мають застосовуватися різні. Якщо основою служіння будуть технології, то служіння буде залежати лише від них.

 

Уес Хартлі поділився досвідом медіаслужіння на прикладі церкви, у якій він служить вже 19 років. У церкві Лейк Поінт використовують дві категорії у медіаслужінні: внутрішня (медіа та технології для людей, які фізично приходять до церкви) та зовнішня (медіа та технології використовуються для спілкування за межами фізичних стін церкви – онлайн трансляції у фейсбуці, ютубі, програми на телебаченні, радіо).

Промовець зазначив, що обов’язково потрібно визначитися, яке основне направлення у церкві і кого більше за все церква прагнете досягати. Необхідно розробити бачення у церкві. У цьому допоможуть такі питання:

Хто є нашої цільовою аудиторією?

Що ми можемо робити?

Що ми повинні робити?

Яким чином ми можемо зробити це зараз?

Уес виділив компоненти церковних медіа, кожен з яких грає важливу роль. Обладнання (аудіо, відео, світло, сцена, графіка), люди (пастор, працівники, волонтери, сім’ї), системи (дедлайни, процеси, контрольні списки, мова, навчання).

 

Співорганізатором київської конференції був Рон Харріс, президент MEDIAlliance International. У сфері ефірного мовлення задіяний понад 50 років. У тому числі – 15 років на християнській радіостанції KCBI у Далласі (штат Техас). Рон Харріc служив медіадиректором кількох великих євангельських церков. Був автором, режисером і ведучим програм для національної телемережі ACTS TV Network.

Він розповів у Києві про основи телевізійного виробництва: камеру, види кадрів та порядок кадрування. Кадри або ракурси бувають таких видів:– екстримально широкий кадр (Extreme wideshot/establishing shot); при такому ракурсі глядач бачить одразу все, але довго лишатися у ньому не може;

– широкий (Wideshot); цей кадр охоплює так само багато, як і екстримально широкий, та широкий знаходиться ближче до об’єкту;

– повний (Fullshot/standup shot); у телебаченні використовується назва стенд-ап. Об’єкт повністю займає екран;

– середній (Medium closeup shot); при такому кадрі не бачимо людину повністю;

– впритул (Closeup); у цьому кадрі виділяють окремі частини тіла, наприклад, погляд;

– подвійний кадр (Twoshot); в цей кадр вміщається двоє людей;

– над плечем (Over the shoulder); коли камера знімає з-за плеча іншої людини. Використовується в інтерв’ю;

– кадр «намисто» (Choker); від шиї і до верхівки голови;

– перевернутий кадр (Reverse); в одному кадрі йде зйомка з одного плеча однієї людини, а тут же з іншого плеча, іншої людини; виходить так, ніби вони знаходяться вже з різних сторін;

– високий кут (Highangle); камера знаходиться вище об’єкта який знімається. Камера знаходиться зверху, а об’єкт знизу, і об’єкт здається якимось далеким, маленьким і слабким;

– низький кут (Lowangle); створює ефект сили, влади. Наприклад, на судовому засіданні люди дивляться на суддю знизу-вгору. У церкві, коли пастор на сцені краще використовувати ракурс на одному рівні з пастором.

Рон розповів також про те, яких помилок варто уникати при кадруванні, та як правильно кадрувати, скільки повинно бути простору в кадрі, на якому рівні повинні бути очі. Спікер зазначив, що при зйомці богослужіння важливо, аби у кадрі від обличчя проповідника і до кінця зображення був простір, щоб було видно куди він говорить. І на завершення додав про послідовність ракурсів. Значив, що зазвичай ракурси перемикаються плавно, від більш широкого до більш ближчого, і так поступово аж до найближчого. Якщо ракурси перемикати саме у такій послідовності, глядача не буде нічого відволікати.

Рон підкреслив, що завжди потрібно оцінювати свою роботу і постійно вчитися: що є ефективним, а що не працює. Оцінювати, як можна покращити роботу, та на скільки чітко передається інформація, яку ми бажаємо донести.

 

Конференція «Інструменти медіа для церкви і християнської організації» проходила у Києві 11-13 квітня. Організаторами є Асоціація журналістів «Новомедіа» (Україна) і MEDIAlliance International (США).

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ ПРО КОНФЕРЕНЦІЮ:

У Києві пройшла триденна медіа конференція для християн за участю спікерів із США

Протестантський пастор розповів про можливості Telegram

Команда InstalGod розповіла про проблему церкви та принцип «шафи»

Социальные медиа для церкви: советы от Бейли Пилант