Гостею профі – клубу «Новомедіа» Юлія стала не випадково. По-перше, у свої 30 з гаком вона вже встигла побувати главою рейтингового телеканалу «2 +2», відкрити власний бізнес і стати власницею престижного PR-агентства України. А, по-друге, вона – популярний блогер з 35-тисячною армією читачів.

1905 14_3

На зустрічі новомедійників 19 травня Юлія Савостіна розповіла про проект Made in Ukraine, українську блогосферу і про те, як завоювати читацьку любов. А ще про зубні щітки, трикотаж і босоніжки від Качоровської.

 «Мій блог був створений заради експерименту, – згадує Юлія. – Я посперечалася з друзями, що подальші 365 днів буду купувати товари виключно українського виробництва. Просто з цікавості – перевірити, наскільки це можливо. Весь процес пошуку та тестування товарів описувала в блозі, який вже за перші дні набрав більше ста переглядів і перепостів».

Звичайний експеримент швидко розрісся до масштабів телеверсії. Тепер Юлію не тільки читають, а й дивляться в ранковому шоу на ТРК «Україна». У пошуках Made in Ukraine журналістка об’їздила мало не всю країну. І переконалася – наші товари нітрохи не поступаються європейським за якістю та дизайном. Винятком, мабуть, став трикотаж: «Його можна носити тільки коли вам перевалило за 60, у вас всі померли – навіть собака, відібрали будинок і ви живете на дачі з вуличним туалетом». І, звичайно ж , великий недолік українського виробництва – це нестача ресурсів. Наш рідний виробник – такий собі «дивовижний звірок» , який постійно ховається від свого споживача. Багато товарів потрібно “добувати” в прямому сенсі цього слова. Найскладніше, як не дивно, було з пошуком зубних щіток: «На другому тижні експерименту я знайшла «Фабрику щіток» у Харкові , – розповідає Юлія. – Мабуть, вона залишилася там ще з часів СРСР. Вартість однієї щітки – 72 копійки. Правда, вони продаються тільки партіями по 1000 штук. Довелося брати. Мені навіть видали пам’ятку по використанню зубної щітки!»

1905 14_2

Сьогодні Юлія переконана – патріотом своєї країни можна бути і під час шопінгу. Все просто: купуєш українські товари – значить, підтримуєш національний ринок, робиш внесок в економіку держави. До слова, підтримувати вітчизняного виробника Юлія не перестала і після експерименту. І на профі-клубі «Новомедіа» вона була в босоніжках від українського дизайнера Аліни Качоровської: «Коштує така принадність 600 грн. Зате якість набагато вище будь-якої продукції з мас-маркетів. До речі, після проекту Made in Ukraine їх виробництво збільшилося в чотири рази», – гордо заявляє Юлія.

За рекламу товарів у блозі Савостіна грошей не бере, тут немає замовних матеріалів або продуктових спонсорів. Всі тестові товари вона купує сама – це принциповий момент експерименту: «Такий підхід дає свободу висловлювань. Якщо товар – г ****, я так про це і напишу. Тут важливо завоювати довіру. Чим довше ти тримаєш планку непідкупності – тим вище твоя собівартість в очах рекламодавця і цінність в очах читача».

1905 14_4

Ще журналістка поділилася думками про те, як зробити свій блог популярним і розповісти про нього людям. За її словами, читачі цінують оригінальний контент, інтерактивність, велику кількість фотографій і картинок. Писати потрібно регулярно, цікаво і емоційно. Все випробовувати на собі та передавати свої споживчі відчуття. І, звичайно ж, – писати на одну тему про те, в чому ти дійсно розбираєшся. І не змішувати грішне з праведним – наприклад, пост про манікюр і кораблебудування. Інакше ніхто не оцінить.

На думку Юлії, блогосфера в Україні – це неоране поле. Грамотних блогів з конкретною ідеєю і тематикою по суті немає. Так що вільних ніш вистачає. Якщо відчуваєш в собі нереалізований потенціал фітнес- блогера – вперед! Пиши про тренажери , дієти і вправи. Головне – відповідально підходь до справи – ​​регулярно оновлюй пости, читай коментарі, фотографуй себе «до» і «післ».

Що найважливіше – вести блог може кожен. Це не вимагає особливих фінансових витрат. Головне – бажання і «пишучий свербіж в долоньках» (за Ганапольським). Багато хто вважає, що журналістика майбутнього – за блогами. А, як зізналася сама Юлія, журналістика – це найкраща професія в світі. Ніякого офісного планктону, напрасованих комірців і краваток. Ніяких сірих буднів. Суцільний креатив. Варто одного разу випробувати на собі адреналін великої і могутньої сили медіа – підсядеш надовго …

1905 14_5

Дар’я Ткачук для «Новомедіа».