Ніколи ще Україна не знаходилася в умовах такої жорсткої інформаційної війни, як сьогодні. Настали часи, коли правда перетворилася на деяку ефемерну невловиму субстанцію, яку вельми сумнівно відшукати у нестримних та неконтрольованих потоках інформації. Тож зараз потрібні наднадійні орієнтири, щоб ми були спроможні дати рішучу відсіч будь-якій неправді.
Саме про це йшлося на Християнському Медіа Вікенді 12-13 квітня. Християнський Медіа Вікенд – конференція для медійників-християн. Цього разу подія присвячена відкриттю місії і служінню через професію, а також пошуку шляхів розв’язання суспільно-політичної кризи в Україні через можливості мас-медіа.
Відкрив Медіа Вікенд президент Асоціації “Новомедіа” Руслан Кухарчук. Він говорив про єдність країни, важливість порятунку вічної душі людини і пропонував знайти відповідь на питання, як діяти громадянам України і медіапрацівникам в умовах, що склалися, при цьому не забуваючи про основну місію християнина.
Першим спікером, який, судячи з відгуків, “підірвав” аудиторію став Олександр Євсюков, продюсер БогTV. Його заявленою темою була: “Медіаслужіння: міф або привілей?”. Виявляється, все ж таки друге. Але, на жаль, цією перевагою часто нехтують або недооцінюють. “Сучасні медійники в церквах часто схожі на циніків, байдужих, – таких, які стоять на межі. Одиниці людей сприймають свою роботу як місію”, – поділився спостереженнями пан Євсюков. Він нагадує, що служіння треба розглядати як привілей від Бога. “Господь дає нам кредит довіри, шанс, який ми не заслужили. Коли ми приймаємо виклик від Бога – служіння, то Він дає мудрість, повноваження на здійснення свого призначення. Адже служіння не приходить само собою, воно приходить завдяки Божій благодаті”, – наголосив продюсер БогTV.
Його ідею продовжив Тарас Омельченко, директор радіо ProActive.FM, який розповів про важливість бути завжди “напоготові” і вчитися використовувати нове в медіасфері. “Нам треба увесь час стежити за тенденціями у світських медіа і брати ці інструменти собі на озброєння”, – радить спікер.
На питання нестачі коштів Тарас відповідає прикладом з власного досвіду: “Можна знайти спонсорів. Але якщо ми нічого не зробили, як ви думаєте, нам хтось дасть гроші? Щоб знайшлися ті, що бажають вкласти у вашу справу, ви повинні самі вміти зробити щось насправді цінне на своїх ресурсах”. До того ж, в еру Інтернету зробити якісний продукт і донести його до людей не так вже й складно. Онлайн-сервіси провокують здешевлення виробництва, здешевлення технологій і шляхів масових комунікацій. Більшість цих сервісів – безкоштовні. За словами Тараса, питання тільки в двох речах: бажанні і готовності шукати інструменти.
На завершення першого дня конференції своїм баченням трансформації ЗМІ в ХХІ столітті поділився Борис Пелех, звукорежисер телеканалу БТБ. Він нагадав, що медіасередовище перенесло потужний вибух, пов’язаний з появою Інтернету, тому структура і принципи роботи у ЗМІ частково змінилися, до чого нам, журналістам, треба бути готовими.
Найбільш важливою подією першого дня, навіть, навіть усієї конференції, стало відкрите обговорення на тему “Громадська криза і роль віруючих журналістів”. Чотири спікери на сцені з учасниками в залі в режимі вільного спілкування визначали виклики цього часу і пропонували ідеї, як представникам ЗМІ підтримувати суспільство. У дискусії народилася стратегія реагування на нелегку ситуацію в Україні. Результатом обговорення стала резолюція конференції, яку можна прочитати тут.
На другий день Андрій Долганов, координатор міжнародного євангелізаційного сайту PoiskBoga.com, провів короткий екскурс в культурологію. Спікер представив 12 ключових культурних аспектів, що складають суспільство. Впливаючи хоча б на одну з цих 12 складових, можна змінити цінності і формат життя народу. За його словами, саме так можна передавати Євангеліє.
Тарас Семенюк, кореспондент 5 каналу і співробітник Католицького Медіа центру, поділився думкою про важливість комунікації через соціальні мережі, підкресливши, що проста і відкрита комунікація притягує людей.
Останньою сесією Вікенду стало обговорення в групах по напрямках “Телебачення і кіно: тенденції і стратегія” та “Інтернет, як новий інструментарій в Мережі”. Учасники визначали суспільно-культурні виклики сучасного суспільства і описували, як за допомогою своїх майданчиків можуть відповідати на ці виклики і змінювати речі.
Нагадаємо, Християнський Медіа Вікенд – це щорічна зустріч віруючих медійників, яку організовує Асоціація “Новомедіа”.
Дивіться також відеоблоги Руслана Кухарчука з ХМВ:
http://www.youtube.com/watch?v=7cZNWsfx63k
https://www.youtube.com/watch?v=oIIdPXFAfWw
Офіційний репортаж:
Прес-центр Асоціації “Новомедіа”.