Про те, як готуватись до ефіру, впливати на суспільство, не втрачати фокусу під час інтерв`ю з політиками та думку глядача ставити вище за свою йшлося на останньому професійному клубі від “Новомедіа”.
Ведуча телеканалу ТВi Ілона Довгань розповіла про секрети підготовки журналіста до телеефіру.
Підготовка
Навіть досвідченим журналістам нехтувати моніторингом заданої теми перед телеефіром вкрай не бажано, адже є шанс почути: «Журналісте, ти не в темі – до побачення!», – застерігла одразу новомедійників гостя. Варто лише не вивчити бэкграунду й прийти на інтерв’ю, прес-конференцію не підготувавшись, то легко можна втратити довіру глядача та співрозмовника. А присвятивши декілька годин на дослідження попередніх виступів гостя, почуваєшся більш впевнено та вільно.
Об’єктивність
Особисту прихильність до ефірного гостя, порадила далі Ілона Довгань, журналіст має залишати за дверима студії. Перед екранами телевізорів можуть сидіти люди з зовсім протилежною від вашої точкою зору.
А ще – не боятись ставити політикам “незручні” питання (навіть, коли редакційна політика телеканалу це не вітає!) Можливо, ви єдина людина, хто може втамувати глядацький голод за об’єктивністю та правдою.
Впливовість
Порядний політик, держслужбовець, який перед мільйонною телеаудиторією дає журналісту публічну обіцянку втрутитись у безправну ситуацію обов’язково її виконає, – ділиться власним досвідом гостя. (Проблема в тому, що останнім часом порядність не є основною чеснотою деяких політиків) Журналіст не має права втрачати нагоду вирішити нагальну проблему у суспільстві, піднявши гостру тему під час ефіру.
Головне – глядач
Під час інтерв’ю з політиками важливо не загубити основну нитку розмови, пам’ятати, що єдина ціль гостя студії – донести свій месідж, а в журналіста інша мета: орієнтуватись виключно на інтереси глядача.
На прикладі 3-х інтерв’ю з політиками новомедійники ознайомились та зрозуміли деякі принципи маніпуляцій, якими оперують гості студій: «ллють воду», аби не відповідати на незручні запитання, відповідають заздалегідь підготовленими кліше, вдало просувають “свої” гасла.
Динаміка
Під час розмови з гостем важлива динаміка, – порадила також новомедійникам журналістка. Нікому не буде цікаво слухати мляве белькотіння протягом години чи більше, яким б цифрами та фактами не оперував ведучий. Тому необхідно додати емоційності, повернути розмову у неочікуване русло, звернутись до несподіваної теми, перепочивши від занадто серйозних розмов.
За думкою ведучої ТВi, сучасний стан української журналістики не надто райдужний: інформаційний потік зі шпальт газет та телеекранів змістив фокус глядачів з насущних тем, до приземленого та побутового, тому усілякі ініціативи щодо підвищення професійного рівня журналістів та орієнтир на правду, мораль та об’єктивність (а саме цим займається асоціація «Новомедіа») – справа вкрай потрібна та важлива.
Нагадаємо, що професійні клуби «Новомедіа» проходять третього понеділка щомісяця. На них журналісти-професіонали діляться з усіма охочими власним досвідом та майстерністю.
Ольга Бідненко для Асоціації “Новомедіа”