«Щоб новачки створили повноцінну газету за два дні? Невже це можливо?» – подумають, а може, і скажуть професіонали. «Навіть дві і це дійсно реально!» – заявила Асоціація «Новомедіа», оголосивши другий набір на 4-х денне навчання. Екстремальний курс «Створення газети і журналу від А до Я» під керівництвом майстрів «Новомедіа» пройшов 2-5 лютого в Києві. Курс відвідали 26 ентузіастів з України, Молдови, Росії і Білорусі.

Учасники освоювали основи журналістики, редактури, маркетингу, реклами, дизайну. Своїми знаннями і досвідом ділилися експерти в цій області, відповідали на питання, давали поради. Руслан Кухарчук, президент «Новомедіа», главред газети «Камень Краеугольный» розповів про формати різних видань і відповідно про різні види текстів. Семінар «Інтерв’ю: наш головний рульовий» провела «рульовий»  курсу – Зоя Никітюк, головний редактор видань мережі клубів для жінок FitСurves. Також вона розповіла про секрети вдалих заголовків. Чудовий інтерактів створила Марія Проніна, редактор журналу «Твоє здоров’я», міркуючи з учасниками про особливості написання life-story, а також про вдалий підбір фотографій і специфіку комунікації з героями матеріалів. На закуску першого дня Любов Гасанова, головний редактор глянсових і спеціалізованих видань, розповіла про роботу редакції і в редакції. Вона перерахувала основні посади і обов’язки в редакційному колективі від складання сітки номера до здачі номера в друк.

Новий день відкрила Вероніка Гаврілюк, газета «КоммерсантЪ-Украина». На різних прикладах спікер пояснила важливість підбору актуальних і свіжих новин і розповіла про інфоприводи. А ось як оформити отриману інформацію в хороші тексти без «очепяток» розповіли Зоя Никітюк і Світлана Кучеренко, головний редактор «Перекресток ТВ» і сайту «Новости Христианского Мира». Їх змінила Наталія Караваєва, директор по маркетингу мережі клубів для жінок FitСurves, розповівши про важливу частину кожного видання – реклама і маркетинг в друкованій пресі. Залишилося дізнатися про кінцевий етап – верстку і створення макету. Адже не варто забувати, що видання також зустрічають по «одягу» – про цей завершальний  процес говорили Влад Сила, директор рекламного агентства «Медіа Світ» і спеціальний гість курсу Петро Бевза, відомий український художник.

Атмосферу справжньої редакції учасники семінару відчули вже на другий день. Новачків розділили на дві групи. Однією керувала Зоя Никітюк, а другою – Світлана Кучеренко. Робота почалася! Знайомство, розподіл посад, вибір концепції, розробка інвестиційного проекту. Дискусії з приводу спрямованості видання і цільової аудиторії перейшли в дебати в двох майстернях. Маса ідей, пропозицій, коректувань поступила від журналістів-новачків. Нарешті всі відчули себе упевнено, ввійшли в ролі, зрозуміли суть затії.  Майже до світанку четвертого і останнього дня кипіла робота. Учасники писали, вичитували, брали інтерв’ю, виїжджали на різні зустрічі, створювали своє перше «дітище». До призначеного терміну на світ з’явилися газети «Не верю!» і «Папина газета».

Завершальним акордом четвертого дня стала презентація  нових «шедеврів». А після – робота над помилками,  корегування  і вручення сертифікатів про проходження курсу. «Я отримала величезне задоволення працювати з учасниками курсу. Адже приємно бачити плоди. Вони приїхали з величезним бажанням вчитися. Два дні безперервних занять, плюс, наявний багаж знань і у нас на руках два шедеври. Якщо була б можливість реалізувати ці ідеї, ці газети неодмінно знайшли б своїх читачів і ніша, яка ще не заповнена в друкованій пресі, обов’язково була б зайнята християнами», – підкреслила координатор курсу Зоя Никітюк. 

Утомлені, але задоволені студенти фотографувалися на пам’ять, обмінювалися контактами. Хто знає, можливо, в майбутньому вони зможуть зібратися в справжніх редакціях новоспечених газет.

Віра Малашук, Тетяна Пінчук, Асоціація «Новомедіа». 

IMG_4409

IMG_4437

IMG_4515

IMG_4527

IMG_4602

Nikituk  

IMG_4532

IMG_4644