Додайте людське обличчя, уникайте формалізму, вгамуйте апетит, реагуйте й допомагайте.
Існує безліч рекомендацій щодо того, як компанії та бренди можуть використовувати можливості соціальних мереж. Сайт Mediabistro опублікував кілька цікавих порад для медійних компаній, які можуть допомогти ефективніше залучати читачів за допомогою соцмережі Facebook.
Соціальна мережа – чудовий інструмент для вивчення й залучення аудиторії, обміну думками та співпраці. На своїй сторінці у фейсбуку видання може подолати бар’єр, створений традиційними технологіями між редакцією та читачами, і отримати шанс стати не лише джерелом інформації для людей, які вас читають чи дивляться, але й частиною їхнього життя. Що робити, аби не втратити цей шанс?
1. Додайте людське обличчя. Звісно, ваше видання, теле- чи радіокомпанія перш за все рекламує в мережі свої новини, статті, програми та інший контент. Вважається, що цього буде достатньо, аби зацікавити людей, які завітали на вашу сторінку в фейсбуку, і змусити їх затриматись. Проте не треба забувати, що соціальна мережа – це місце спілкування людей. Отже, ви можете розраховувати на кращий результат, якщо матимете в редакції людину, яка буде вашим «обличчям» у мережі (у багатьох західних ЗМІ існує спеціальна посада community editor). Читачі почуватимуться комфортніше, спілкуючись із живою людиною, а не з вашою RSS-стрічкою.
2. Уникайте формалізму. Додайте до того, що викладаєте на свою сторінку, людського тепла. Ваше видання – це голос певної аудиторії, для якої ви працюєте. Тому уникайте механічних дій, стежте за реакцією аудиторії, намагайтесь вести дискусію, а не просто інформувати.
3. Вгамуйте свій апетит. Якщо ви завели фейсбуківську сторінку для того, щоб швидко збільшити кількість передплатників вашого паперового видання чи абонентів телемережі, можете відразу її закрити й витратити час та гроші на більш ефективні рекламні заходи. Комерційні зусилля в соцмережі мусять бути дуже обережно дозованими. Робіть крок, спрямований на залучення передплатників, не частіше ніж раз на тиждень. Сторінка не для цього, а для спілкування з читачами, обміну інформації та їх залучення до лав ваших прихильників.
4. Реагуйте й допомагайте. Люди використовують мережу для того, щоб висловити критику чи просто пожалітись на поганий сервіс або недбалу роботу. Враховуйте це й будьте уважними до всього, що пишуть читачі про ваше видання. Реагуйте на критику й намагайтесь бути корисними, пояснюйте незрозуміле, виправляйте помилки й уникайте ситуації, коли ваші відвідувачі відчуватимуть, що пишуть «в нікуди».
За матеріалами «Медіаграмотність»