Медіа-холдинг «КП-Паблікейшнс» є популяризатором гомосексуалізму в Україні. Це показують результати дослідження, яке провів український журналіст Руслан Кухарчук. Він аналізував найбільші медіа-проекти холдингу – журнали «Кореспондент» і «Афіша», а також сайти www.korrespondent.net та www.bigmir.net Аналіз продемонстрував, що структура Джеда Сандена «КП-Паблікейшнс» займається не лише інформуванням, але й пропагуванням певних поведінкових норм.
Гей-тематика в усіх проявах є популярною для цих видань. Публікації та інформаційні приводи, яки працюють проти ЛГБТ-руху, обов’язково коментують представники сексменшин. Проте публікації та інформаційні приводи, спрямовані на популяризацію гей-руху, вкрай рідко коментуються опонентами (наприклад, сімейними організаціями). Фактично редакційна політика холдингу суперечить його гаслу: “Висновки роби сам”, адже аудиторії нав’язується вже визначена суспільна модель. Абсолютна більшість згадувань про гомосексуалізм мають позитивну тональність. Що ж до сайту www.korrespondent.net, то він де-факто виконує роль прес-служби Гей-Форуму України. Кожна заява та акція цієї організації миттєво поширюється сайтом з багатьма цитатами лідера Гей-Форуму Святослава Шеремета.
З огляду на тематичне та тональне наповнення видань холдингу є підстави припустити, що популяризація одностатевих стосунків є частиною редакційної політики даної медійної групи. Видання пана Сандена ставлять собі на меті пропагувати ідеї, які є загрозливими для України, особливо в умовах демографічної кризи. Крім того, вони є неприйнятними з точки зору традиційних для України норм християнської етики, яка категорично засуджує одностатеві сексуальні стосунки.
У своєму дослідженні Кухарчук використовував метод контент-аналізу як спосіб вивчення кількісних і якісних елементів змісту. У такий спосіб він провів кількісно-якісний аналіз текстів журналу “Кореспондент” і сайту www.korrespondent.net. Часова рамка дослідження січень – 5 років: січень 2003 – грудень 2007 року. Обсяг журнальної вибірки – 250 випусків.
Як пошукові одиниці використоувавлися наступні ключові слова: геї, лесбі, гомо, одностатевий, сексменшини, ЛГБТ. Були враховані усі тексти, де містяться слова з такими коріннями. Не має значення, чи публікація цілковито присвячено гомосексуальній тематиці чи то ця тематика є лише елементом у тексті і не виконую осьову функцію. При цьому визначалася тональність, з якою згадується гомосексуалізм як явище – «позитивно», «нейтрально» і «негативно». За підсумками дослідження були складені таблиці, за допомогою яких стала зрозумілою динаміка тематичних публікацій та їх тональність.
Згадування тематики гомосексуалізму у журналі “Кореспондент”,
2003-2007 рр. Всього – 174 раза. |
||
Позитивно |
Негативно |
Нейтрально |
107 |
17 |
50 |
Динаміка матеріалів, де згадується тематика гомосексуалізму, у журналі “Кореспондент” протягом 2003-2007 рр.
Автори журналу “Кореспондент”, які найчастіше торкаються тематики гомосексуалізму протягом 2003-2007 рр.
Згадування тематики гомосексуалізму на сайті www.korrespondent.net (російськомовна версія), 2003-2007 рр. Всього – 81 раз. |
||
Позитивно |
Негативно |
Нейтрально |
58 |
9 |
14 |
Динаміка матеріалів, де згадується тематика гомосексуалізму, на сайті www.korrespondent.net протягом 2003-2007 рр.
Варто відзначити, що кількість гомо-тематики з позитивною тональністю на сайті www.korrespondent.net різко зросла, коли головним редактором ресурсу стала Юлія Мак-Гафі. Вона відома своїми відвертими прогеївськими поглядами, що неодноразово демонструвала у своїх публікаціях у журналі та на сайті.
«Кожне видання має право впроваджувати власну редакційну політику. Проте холдинг «КП-Паблікейшнс» поводить себе некоректно. Адже головне гасло журналу «Висновки роби сам», він всюди себе позиціонує як нейтральне і незаангажоване видання. А на практиці займається пропагандою, зокрема – гомосексуального способу життя. Те ж саме стосується сайту. Крім всього іншого це суперечить державній політиці по підтримці сімей, подоланню епідемії СНІДу і демографічної кризи», – зазначає автор дослідження Руслан Кухарчук.