Про війну і свою роботу, діяльність журналістів під час військового конфлікту, про вплив ЗМІ на суспільство 15 вересня розповів учасникам профі-клубу «Новомедіа» гість, спікер АТО і підполковник Владислав Селезньов.

До свого призначення на посаду спікера АТО Владислав Селезньов ніс прес-службу в кримському регіональному медіацентрі при Міноборони України. Ще й нині Владислав є редактором газети «Народна армія». У травні 2014 на рівні Президента вирішили створити медіацентр в зоні АТО. Так редактор газети став організатором комунікації між ЗМІ та військовими: «Запропонували мою кандидатуру, хоча було складно вирішити, тому що цей регіон мені абсолютно не знайомий. Для мене це сміливе і непрагматичне рішення. Всю систему роботи ми починали з нуля».

Seleznev_3

У своїй роботі Владислав виходить з того, що говорить те, у що вірить. Перед тим, як давати коментар подіям в зоні АТО, він звертається, як правило, до компетентних людей за кваліфікованим поясненням того, що сталося.

З прес-центром АТО співпрацюють волонтери, небайдужі люди, які вважають своїм обов’язком допомагати військовим в зоні бойових дій. Є свої інформатори, які розповідають про місця стоянки, блокпости, переміщення бойовиків. Хоча було й таке, що люди вичитували Селезньова по телефону за певні події.

Також волонтери працюють і в соціальних мережах, озвучують медіацентру АТО точки напруги, на які потрібно відреагувати.

Першочерговим завданням роботи прес-служби в АТО Владислав вважає збереження життя людей, і не приховати інформацію, а не нашкодити тим, хто воює. 

Як сказав Владислав, для журналіста в зоні АТО головне – це вижити. Тому система безпеки має працювати чітко. По-перше, для журналіста обов’язкова акредитація у прес-центрі СБУ. Тільки оформлені в службі безпеки списки потрапляють в медіацентр АТО. Таким легітимним журналістам прес-центр АТО всіляко допомагає організувати їхню роботу на місці, проводить консультації, вивозить журналістів на точки бойових дій.

По-друге, разом з акредитацією журналіст зобов’язаний мати каску і бронежилет високого ступеня захисту. «Сидіти в окопах або бліндажах і зробити хороший матеріал вкрай складно, а щоб отримати щось смачне, потрібно йти вперед. І тому журналісти повинні бути готові до того, що навколо рвуться снаряди, міни, працюють снайпери … », – акцентував підполковник Селезньов.

Seleznev_2

Вирушаючи в зону АТО, важливо чітко уявляти, що журналіст очікує від свого відрядження, які матеріали хоче отримати. І з цього планувати роботу. А бездумно і без узгодження лізти під кулі, на передову як мінімум нелогічно, бо шанс отримати подарунок від жахливої ​​тітки на ім’я «війна» зростає в рази.

Журналісту в зоні бойових дій доводиться нелегко. У солдатів специфічне і навіть напружене ставлення до журналістів, адже для них на війні головне – воювати. На блокпостах представників ЗМІ зупиняють, роблять запит про підтвердження законності їхньої роботи. І тільки потім їм можна спокійно працювати. Але знімати події з-під поли не варто, тому що можна нарватися на серйозні неприємності, і в кращому випадку залишитися побитим. Журналістам в зоні АТО важливо всі фото-, відеозйомки військових осіб узгодити з ними.

На думку підполковника Селезньова, вплив журналістів в процесі військового конфлікту колосальний. І він упевнений, що під час подій у Криму в лютому, березні цього року багато в чому життя українських військовослужбовців були врятовані завдяки активній позиції журналістів: «Кожного разу на КПП, коли з’являлися представники ЗМІ,«зелені чоловічки» ставали ввічливими «зеленими чоловічками»: не дозволяли акти агресії, не стріляли на ураження, вели себе відносно толерантно і навіть м’яко».

Разом з тим нагадав, що ЗМІ – четверта влада, і яким чином ті чи інші події трактуються ЗМІ, так вони і сприймаються в соціумі.

«Неправильно намагатися говорити неправду, тому що люди в епоху інформаційних технологій добре проінформовані. Потрібно говорити правду, а якщо ми не договорюємо чогось, то потрібно пояснювати, чому ми це робимо», – зазначив гість профі-клубу. Хоча навіть давати заздалегідь  неправдиву інформацію вважає допустимим, наприклад, щоб зняти напругу в опонентів: «Наше завдання не тільки об’єктивно інформувати, але й не нашкодити тим військовослужбовцям, які виконують бойові завдання».

Владислав Селезньов – спікер АТО. На початку військової кар’єри служив в спецчастинах, механізованих підрозділах, а в 2006 році потрапив до системи прес-служби Міністерства оборони України. Був прес-офіцером у військах берегової оборони, там же речником чотири роки. У 2010 році призначений на посаду керівника кримського регіонального медіацентру при Міноборони України.

1597948_686871474736487_254816949826174953_o

Нагадуємо, зустрічі профі-клубу проходять кожного третього понеділка місяця.

 

Прес-центр «Новомедіа».