У Києві з 30 березня по 1 квітня пройшла велика весняна медіашкола «Телебачення, радіо, соціальні медіа та PR» для церков, християнських організацій і релігійних медіа. Цей захід організували дві партнерські організації – Асоціація «Новомедіа» та MEDIAlliance international.

DSC_7081

Серед учасників – журналісти, телевізійники, піарники, блогери, радійники, співробітники прес-служб. Захід викликав величезний інтерес, оскільки навіть після завершення реєстрації приходили заявки на участь. Делегати з’їжджалися з різних міст України: Київ, Житомир, Біла Церква, Одеса, Запоріжжя, Харків, Луцьк, Рівне, Чернівці, Слов’янськ і навіть з Макіївки (Донецька область).

DSC_7161

Руслан Кухарчук, голова Асоціації «Новомедіа», представив спікерів медіашколи з Америки. А це – Рональд Харріс, президент і засновник MEDIA Alliance International, який вже встиг полюбитися новомедійникам, адже в Україні він уже вчетверте. Ще один гість – Уес Вард, віце-президент з питань стратегічного зростання організації FiveQ Digital Media; він приїхав з сином Гремом, який займається відеорепортажами. Прибули також Лі Енн Джексон, виконавчий директор по маркетингу в рекламному агентстві Ambassador, і Джим Барнуел, директор інформаційно-комунікаційного відділу в баптистській церкві міста Беллву, програмний продюсер і режисер.

DSC_7169

Формат медіашколи включав загальні сесії та навчання за трьома паралельними напрямами: телевиробництво, радіо і соціальні медіа. А також – ранкові та вечірні суперсессії в великому залі для загальної аудиторії.

DSC_6949

На суперсессії «Медіа і Церква» спікери зі США мотивували учасників використовувати безкоштовні інструменти соціальних мереж для благовістя. «У нас є велике покликання, грандіозні можливості, і досить цікаві інструменти для реалізації Божих планів. Дуже важливо використовувати існуючі інструменти для того, щоб Бог був вшанований», – поділився Рон Харріс.

DSC_6676

Варто зазначити, що на всіх загальних сесіях радував своєю віртуозною грою на саксофоні Нейтан Вудворд, один з учасників команди, який відомий своєю здатністю грати в різних музичних жанрах: госпел, джаз, R & B. «Ваша ідентичність не в тому, що ви робите, а Тому, для Кого ви це робите. Моя ідентичність не в тому, що я музикант. Це тільки інструмент», – зазначив він в одному зі своїх виступів.

DSC_7140

Соціальні медіа

Близько ста учасників пройшли навчання на цьому потоці. Бурхливе обговорення, питання і відповіді не замовкали на цих лекціях. Учасникам було про що поміркувати, доводилося багато чого адаптувати для української аудиторії. Спікер давала цінні та практичні рекомендації про рекламу в соцмережах, розповідала про брендінг (особистості та організацію), про тренди-2016 в соцмережах і стратегічних тактиках, які формують співтовариство в соцмережах. Багато рекомендацій студенти практикували прямо на лекціях.

DSC_7108

Головним посланням Лі Енн Джексон було: «Не використовуйте соцмережі, щоб вразити людей, використовуйте їх, щоб принести аудиторії користь. Ніколи не втрачайте можливості проявити доброту до людей. Соціальні мережі – хороша можливість вийти за рамки буденного і створити моменти, які запам’ятаються надовго. Кожна людина має свою вагу, кожен цінний».

Другим найбільш відвідуваним класом був потік «Телевиробництво»

Навчання для служителів сфери телебачення: журналістів, сценаристів, відео-операторів і фотографів проводив Джим Барнуел. Як розповів спікер, щонеділі в церкві Bellevue одне за іншим проходить три служіння, які в цілому відвідує близько 11 тисяч прихожан. Команда Джима Барнуела забезпечує багатокамерну зйомку і онлайн-трансляцію цих служінь, а також зйомку і монтаж історій християн, концертів, свят, мюзиклів, надихаючих і новинних роликів про служіння церкви суспільству, місту.

DSC_7037

За три дні навчання торкнулися практично всього, що стосується відеовиробництва. Джим пояснив весь процес створення хороших відеоісторій – від ідеї та підбору героїв, написання сценарію до фінального монтажу для різних потреб – інтернету або кабельного (супутникового) телебачення. Також багато говорили про організацію знімального процесу: як правильно виставити світло, де краще розташувати камери, стати журналісту, героям. Величезна частина навчання була присвячена роботі з командою. Зокрема, студенти дізналися, як в деталях забезпечити синхронну роботу двох знімальних команд з 6-7 операторів, а також сценаристів, монтажерів, журналістів …

DSC_7046

В кінці кожної сесії відводився час для запитань, якого дуже не вистачало. Джима Барнуела не відпускали на перерви, «ловили» з проханнями проконсультувати в конкретних ситуаціях.

Незважаючи на величезні обсяги робіт, в команді Джима більшість людей працює без зарплати, вони служать як волонтери. Причому, за його словами, багато хто з них є частиною команди вже 20-25 років. Тому, одна з тем, яка викликала найбільший інтерес – це як надихнути людей служити і організувати роботу у великій команді.

DSC_7057

«Головне – розуміти, для чого все робиться і знімати відео не для того, щоб усіх здивувати або прославити команду чи журналіста, а для того, щоб показати в історії руку Бога. Адже сьогодні медіа – саме та сфера, через яку проповідується Євангеліє і поширюється звістка про Христа», – підкреслив Джим.

Третім потоком було радіомовлення

Незважаючи, що цей напрям набрав до 20-ти учасників, на лекціях були присутні співробітники чотирьох радіостанцій: «Марія», «Світле радіо Еммануїл», «Можливість» та «Надія». Також учасниками цього напряму були ті, хто планує запустити онлайн-радіо в майбутньому.

DSC_6875

Лекторами цього потоку були Уес Вард і Рональд Харріс. Насамперед учасники вивчали свою аудиторію, заново заглиблювалися у власні мотиви роботи, ділилися досвідом розробок вдалих радіопрограм. За рекомендацією спікерів, дізнатися краще свого слухача допоможе анкетування та опитування. Також ставити питання важливо і співробітникам, і волонтерам. Наприклад, можна попросити доповнити речення:

• ми тут для того, щоб …

• ми концентруємося на …

• ми ставимо собі за мету …

• ми служимо для …

• мій слухач – це …

• ми хочемо дати …

Спікер розповів про систему SWOT- аналізу, який показує сильні і слабкі місця роботи. При створенні портрету своєї аудиторії, потрібно враховувати політичну, економічну і духовну ситуацію в країні. Завдяки подібним питанням можна визначити, які слухачі є постійними, а які тільки час від часу заходять на радіостанцію. 

DSC_6801

Рон і Уес також відзначили про необхідність стратегічного планування в такій послідовності: мета – стратегія – тактика – оцінка роботи.

«Найголовніше правило в медіа-просторі для працівників різних ЗМІ – усвідомлювати, що не можна любити свою роботу на радіо більше, ніж людей», – підкреслив Уес Вард. Рон Харріс додав: «Іноді радіоведучі навіть не здогадуються, в якому психічному стані можуть перебувати люди. Тому кілька правильних фраз можуть допомогти людині отримати відповідь від Бога і надію на краще». Наостанок, Уес розкрив 25 секретів вдалого радіомовлення.

12888494_10208739490313990_34595993224997501_o

12885964_10208739490794002_7616103034621877989_o  

Всі учасники отримали свідоцтва про проходження медіашколи. Приємним бонусом до навчання став концерт. Учасники шуткували – один саксофоніст добре, а два ще краще. Саксофоністи Нейтан Вудворд разом з Євгеном Гольцовим провели музикальний батл, також співала українська співачка Юлія Джусупова. Вечір завершився фотосесією та обміном контактів серед учасників.

DSC_6985

Дивіться відео: 

Концерт Нейтана Вудворда і Євгена Гольцова

  

Прес-центр Асосіації “Новомедіа”