Низка провідних українських Інтернет-видань в межах ініціативи «Чистий Інтеренет» ухвалили Декларацію і мережеву етику Інтернет-ЗМІ. Про це повідомляється на сайті ініціативи «Чистий Інтернет», що знаходиться за адресою http://chin.org.ua.
Згідно з інформацією, що оприлюднена на сайті «ЧІ», першими учасниками проекту стали такі провідні українські Інтернет-ресурси, як “Glavred.info”, «ProUa», «Версии.com», «Обком» та «Українська правда».
Як повідомляє «Версии.com», сайти-учасники проекту «Чистий Інтернет», який стартував як раз сьогодні 22 серпня, головним завданням для себе поставили «довести, що Інтернет-ЗМІ можуть на рівних конкурувати з традиційними стандартними засобами масової інформації не лише за кількістю читачів, але в професіоналізмі та достовірності інформації».
Як зазначається, кожне видання-учасник декларує свою причетність до ініціативи зеленим листочком біля назви ресурсу.
Стати учасником проекту «Чистий Інтернет» можна, якщо заповнити анкету, що розміщена на сайті «ЧІ».
Наводимо без змін Декларацію та мережеву етику Інтернет-ЗМІ.
ДЕКЛАРАЦІЯ УЧАСНИКІВ «ЧИСТОГО ІНТЕРНЕТУ»
Ми, учасники акції «Чистий Інтернет», вважаємо, що розвиток інформаційних ресурсів українського сегменту Інтернету повинен зробити новий якісний крок. І саме для цього об’єднали зусилля в спільній акції.
Історія української on-line журналістики пройшла кілька етапів. Перші Інтернет-видання мали всього кілька сотень читачів і сприймались радше як непорозуміння, аніж реальний засіб масової інформації.
Згодом, за умов цензурованої преси все більше українців звертались до Інтернету в пошуках незаангажованих текстів. Піком популярності Інтернет-видань став час революції, коли рейтинги Інтернет-видань перевищили найнеймовірніші прогнози.
Такий сплеск популярності попри безумовний позитив мав і свої негативні наслідки. Використовуючи те, що Інтернет-видання знаходяться поза правовим полем, різні політичні сили і економічні угрупування почали використовувати Інтернет-ресурси для викиду недостовірної інформації, а подекуди й відвертої брехні.
Дійшло до того, що в Україні з»явився справжній вид бізнесу: створення нових сайтів для «легалізації» брудної інформації. У результаті довіра до інформації Інтернет-видань стала стрімко падати.
У зв’язку з цим ми започатковуємо акцію «Чистий Інтернет». ЇЇ мета – об’єднати ті Інтернет-видання, які відповідають за все, що опубліковане на їхніх сторінках і підтримують загальноприйняту Мережеву етику.
Ми зацікавлені у тому, щоб якнайбільше Інтернет-видань прилучились до цієї Акції, оскільки, чим більше нас стане, тим чистішим буде віртуальний простір навколо нас. Єднаймося.
МЕРЕЖЕВА ЕТИКА ІНТЕРНЕТ-ЗМІ
Учасники Акції дотримуються таких правил:
1. Відсутність у сайту «накрутки» рейтингу.
2.Відсутність на сайті фотогалерей, а також проектів розважального характеру, на кшталт: он-лайн ігри, анекдоти, блоки новин розважального характеру.
Сайти-учасники зобов’язуються:
1. При використанні інформації інших сайтів, посилатись на них, використовуючи гіперлінк.
2. Не використовувати псевдо-банерну рекламу. Банер сайту повинен відповідати конкретній інформації.
3.Відповідати за достовірність текстів, які вони розміщують на своїх сторінках.
4. Заявляють про готовність в будь-який момент надати всю інформацію про свою статистику іншій стороні .
5. Усвідомлюють, що при порушенні етики вони можуть бути позбавлені статусу учасника проекту «Чистий інтернет». ІМІ