Асоціація «Новомедіа» зібрала більше 70 колег на Християнський Медіа Вікенд. Серед них новомедійники і нові обличчя християнських медіа-проектів з 17 міст України.
Основна мета заходу – спілкуватися, навчатися, обмінюватися досвідом, молитися про ЗМІ і приємно відпочивати серед соснового лісу.
День починався з загальної молитви та музичного прославлення. У короткій проповіді роздумували, що з того чи іншого уривка з Біблії можуть винести для себе співробітники засобів масової інформації. На лекціях з різних напрямків мас-медіа протягом дня давали практичні поради та надихали учасників.
Серед спікерів: Руслан Кухарчук («Новомедіа»), Андрій Колодич і Сергій Погребняк (проект «ЖИВЯком»), Олеся Доліна (КДТРК), Олександр Джусупов (Новий канал), Ольга Кулик (InVictory Media), Алла Собко (корпорація «Є» ), Святослав Батов (SMM-фахівець, блогер), Володимир Багненко (творець студії «Слово»).
Почуте на вухо віщайте з дахів!
Президент Асоціації «Новомедіа» озвучив ключові слова і сенси 2015:
• посвята (Богу, покликанням, служінню);
• солідарність (ставити один одного вище себе; ми потребуємо один одного для роботи і служіння; допомагати іншим і просити допомоги для себе);
• медіавиробництво (не лишатися тільки активістами, але займатися справою, майстерністю, створювати проекти).
«У Євангелії від Матвія 10:27 знаходимо слова Ісуса Христа, нібито адресовані журналістам: «Що кажу Я вам потемки, говоріть те при світлі; що ж на вухо ви чуєте проповідуйте на покрівлях», – почав свій спіч глава «Новомедіа». Руслан Кухарчук запропонував використовувати більш широке поняття, ніж журналіст – медіаворкер. Так от ця група людей покликана потрудитися, щоб євангельську звістку дізналося якомога більше людей.
«Мас-медіа найчастіше стають голосом зла, які пропагують антихристиянські і антилюдські цінності. Новим медіаворкерам необхідно взяти відповідальність за трансформацію ЗМІ», – говорить Руслан Кухарчук. У цьому ж ключі, з ініціативи Асоціації, кожну першу неділю грудня в Україні проходить Національний молитва про ЗМІ. Руслан Кухарчук закликав учасників ввести таку традицію у своїх церквах, бо тоді ставлення до журналістів змінюється, виникає розуміння важливості їхньої роботи і зосередження ресурсів у цьому напрямку.
Змінюється інтернет
Декілька сесій присвятили темам Інтернету та соціальним медіа. Святослав Батов повідав про правила екологічного поведінки в Facebook. А Денис Семенюк розповідав про нові тренди в Мережі і про те, чим можна зайнятися в інтернеті в умовах глобальної кризи.
Можна виділити деякі тренди і в медіа: аудиторія стає все більш мультизадачною (як наслідок – їй складніше зосередитися на чомусь одному), а ЗМІ, навпаки, більш вузькоспеціалізованими. Затребуваною стає журналістика думок, а не швидкої інформації та фактажу – споживачі хочуть розширеної інформації. Віртуальна реальність і пристрої, що збирають максимум персоналізованої інформації, впливатимуть на одержуваний користувачем контент.
Лови життя!
Андрій Колодич і Сергій Погребняк, музиканти і автори популярного інтернет-проекту «ЖИВЯком», поділилися досвідом створення проекту і просто своїм творчим життям. «Ловіть моменти і ідеї – і відразу намагайтеся їх реалізовувати, не залишаючи на потім. Важливо те, що ми робимо в цьому житті зараз», – прокоментували творці проекту.
Бути гучним і єдиним голосом правди, миру і віри
За останні півтора року відбулася кардинальна зміна риторики в українських світських ЗМІ, відзначали спікери. Якщо раніше християн називали сектантами, то події на Майдані і війна на сході України поміняли багато чого. Патріотизм і активна волонтерська допомога євангельських церков розтопили лід упередження.
Проте зупинятися на досягнутому не можна, продовжуючи утверджувати християнську етику в суспільстві за допомогою ЗМІ. Тому в рамках Медіа Вікенду спільними зусиллями учасники визначили ключові пріоритети християн-медіаворкерів на 2015 рік:
• тема природної сім’ї
• «склеювання» країни
• боротьба з корупцією
• добро в тренді / чесність, моральність
• демонстрація єдності конфесій
• забезпечення інформаційної безпеки дітей і підлітків
• медіаекзорцизм + усунення окультної тематики
• віра, надія, майбутність – в Україну
• роль християн у волонтерській роботі
А прощання – не для нас!
Три дні пролетіли непомітно. Християнський Медіа Вікенд – це і відпочинок колег, і, звичайно ж, робота. Озираючись назад, пригадується, що в багатьох виступах спікерів і в проповідях ідеї перегукувалися дивним чином. Співзвучності умів і сердець!
Було приємно бачити учасників різного віку – зовсім молодих хлопців-студентів та дорослих цілком відбулися фахівців. Порадувало і така кількість професіоналів: журналістів, телеведучих, режисерів, копірайтерів, SMM-щиків, розробників сайтів, редакторів видань … Вони працюють як у релігійних, так і у світських ЗМІ, поступово привчаючи світських колег поважати свої релігійні почуття і не змушувати їх робити речі, які йдуть врозріз з вірою.
Перед тим, як роз’їхатися в свої міста і церкви, учасники влаштували невеликий концерт, де демонстрували свої таланти. Пісні під гітару, читання віршів, надихаючі побажання колегам … Журналіст з Луганська грав на жалійці середньовічну ірландську християнську пісню. Молода мама зі Слов’янська Олеся Дмитрієва декламувала вірш, присвячений пам’яті чотирьох убитих служителів протестантської церкви з її міста.
У програмі Християнського Медіа Вікенду був також обід на вулиці, футзал в спортзалі, настільні ігри, фотосесії та багато іншого. Наостанок учасники дружнього події заспівали разом з Юлією Джусупової запальну пісню про Україну, після чого здійснили заключну молитву і зробили спільне фото.
А те, як все заплановане вдасться реалізувати, учасники дізнаються наступного разу на Християнському Медіа Вікенду – 2016.
Офіційний репортаж ХМУ-2015
Читайте також: Відгуки учаснів ХМУ – 2015
Ольга Рибачук, пресс-центр Асоціації “Новомедіа”