Грандіозна подія у сфері масової комунікації: три дні 18, 19 і 20 листопада, в столиці України проходив Міжнародний форум «Новомедіа».

До Києва приїхали понад триста медіа-працівників з України, Росії, Молдови, Білорусі, Польщі, Казахстану, Киргизстану, Норвегії, Німеччини та Фінляндії. Кілька тонн звуку і світла, екрани та 5-метрові банери, зйомка на 7 камер, прямі ефіри, семінари та презентації, ток-шоу та конкурси – все було підпорядковано одній місії. Головна мета – спонукати плідний діалог світських і християнських журналістів про те, як зробити ЗМІ засобом служіння суспільству та інструментом затвердження вічних цінностей.

DSC_0300

DSC_0343

Кожен із трьох днів Форуму був насичений лекціями та майстер-класами від авторитетних фахівців у своїй царині. Близько 350 делегатів могли обрати напрям і тему, які їм цікаві та необхідні для підвищення кваліфікації у власній специфіці.

 

П’ятниця

Першого дня проходили семінари з PR-технологій і політичної журналістики, майстер-класи з режисури та створення відеороликів, а також спеціальні лекції для церковних прес-центрів. Сюрпризом для медійників став гість з дитинства – президент Клубу Суперкниги Робік, який відвідав Форум з шоу-вікториною.

DSC_0624

DSC_0629  

Ввечері першого дня учасники зібралися у великому залі на Novomedia Vision Evening, під час якого голова Асоціації «Новомедіа» Руслан Кухарчук оголосив місію Форуму. Він продемонстрував тенденції у світових ЗМІ з висвітленням християнської тематики. На прикладах CNN, Fox News, Daily Mail, The Daily Telegraph він показав, як провідні світові медіа підіймають у прайм-таймі та на перших шпальтах питання віри.

Свій виступ Руслан Кухарчук закінчив словами: «На Міжнародному форумі “Новомедіа” ми створюємо майданчик для дискусії, для спілкування віруючих і невіруючих журналістів. Ми тут зібралися, аби разом вирішити, як об’єднати вічні цінності та нові медіа. Не постає питання – чи потрібно, є питання – як це зробити?»

DSC_0994

IMG_8669

Говорити слово Боже через мас-медіа учасників Форуму цього вечора мотивували також представники церков та релігійних організацій.

 

Субота

Найбільш насиченим був другий день Форуму. На двох десятках тематичних занять вчили робити успішні друковані видання, писати журналістські розслідування та блоги, створювати інтерактивне телебачення і реаліті-шоу. Також була представлена наукова монографія про протестантські ЗМІ в Україні та веселі лекції: про експерименти журналістських перевтілень «змінюючи професію», про протистояння соціальних мереж Google + vs Fasebook, про технології завоювання ними користувачів в Інтернеті.

IMG_8623

Лекцію про інформаційну політику Російської та Української Православної церкви провів Владислав Головін, редактор журналу «Форбс Україна». Він зробив цікавий огляд православної періодики – «Фома», «Отрок», «Нескучний сад». Наприкінці лекції Владислав надав висновок – «Не вистачає загальнонаціонального християнського видання, яке б не тільки хвалило одну церкву».

DSC_1148

Окремим блоком відбувся студентський Новомедіа-клуб. Учні журналістських факультетів з різних міст України презентували свої конкурсні роботи на тему «Різноманіття релігійного життя мого регіону». Три кращих отримали грошові призи. Крім того, поспілкуватися зі студентами в інтерактивному режимі прийшли журналіст Олексій Кутєпов (1 +1) і телеведучий Андрій Макаренко (5 канал).

DSC_1713

DSC_1287

Трохи раніше в малому залі Будинку кіно підвели підсумки конкурсу «Любов це …». Серед 11 фіналістів журі обрало переможця. Ним стала Надія Павлючик з Мінська, за короткий фільм «Любов – це увага».

Важливою подією всього медіа-форуму стало ток-шоу на тему «Нові медіа та вічні ціннності». Учасниками були фахівці в сфері друкованих ЗМІ та телебачення – головний редактор журналу «Единственная» Олена Скачко, ведучий 5 каналу Андрій Макаренко, заступник головного редактора газети «Комерсант України» Андрій Юхименко, журналіст 1 +1 Олексій Кутєпов.

IMG_8671

Конструктивна дискусія про те, як інтегрувати вічні цінності і мас-медіа призвела до одностайного висновку: ігнорування релігійних інтересів своєї аудиторії – ознака непрофесіоналізму у медіа-професії. Можна і треба говорити про християнські цінності в світських ЗМІ, але робити це якісно, цікаво і влучно. Тільки тоді це будуть читати, дивитися і купувати.

IMG_8654

Концентрована програма другого дня Форуму завершилася вечором відпочинку в рамках Novomedia Show. На великих екранах показали неофіційну хроніку підготовки першого дня Форуму. Для всіх гостей заходу співали Роман Ващук, Інна Аракелян, дует «Двічі народжені». До глибини душі зворушив фрагмент вистави «Мрія», який в стилі театру тіней і пантоміми розповів про створення людини і рятівний подвиг Ісуса Христа. Драйвовий степ танцювали призери міжнародних конкурсів – артисти шоу-балету «Нарнія». А веселий гумор ведучого вечора Олексія Хруса дозволив по-справжньому відпочити емоціями після напруженого дня.

DSC_1840

IMG_8874

IMG_8911

 

IMG_8846

DSC_2130  

 

Неділя

Третій день форуму – неділя – розпочався ранковим богослужінням. Після поклоніння і молитви проповідував Стів Вебер, президент Асоціації милосердя «Еммануїл». Він говорив, що кожному Бог дає видіння на життя, і це покликання від Господа завжди велике. «Якщо ви можете виконувати бачення без Бога – це не Боже бачення. Коли видіння більше, ніж ми – нам доводиться сподіватися на Нього, і це – найцінніше». Не боятися братися за складні речі, вірити і реалізовувати великі проекти для Господа закликав Стів Вебер, який 20 років тому прилетів до України із США і досі служить в країнах СНД.

Пастор молодіжної церкви Skeemans Ольга Потирайло у своєму посланні на ранковому служінні закликала будувати нові ресурси, але зі стародавнім посланням: «Ми повинні бути сміливими приймати все, крім гріха. Інструменти можуть змінюватися, але бачення і мета повинні залишатися».

Арні Фельдстад, виконавчий директор The Media Project, зазначив, що це великий привілей – працювати зі словом, котре може торкатися до глибини душі. «Ми маємо привілей, впливати на тих, хто нас оточує. Ніколи не применшуйте своєї роботи як журналіст, але показуйте через свою роботу Бога».

До цього ж закликав Ігор Нікітін, президент телекомпанії ТБН. Він навів статистику, скільки багато часу люди і, зокрема, діти в усьому світі проводять часу біля комп’ютера й телевізора. І хто, як не журналісти несуть відповідальність за месіджі, які люди звідти отримують? «Якщо ви сидите за комп’ютером – ви вже засіб масової інформації, і ви зобов’язані використовувати його, щоб змінити чиєсь життя» – заявив Нікітін.

 

Ток-шоу

У ток-шоу «Церкви й журналісти: чи є шанс для миру» дискутували про актуальну тему співпраці церков та світських журналістів – чи цікава навколоцерковна тематика в ЗМІ і як налагодити діалог зі світськими мас-медіа.

DSC_2294

«Церква повинна бути не тільки відкритою, але й живою. Це означає звітувати не лише про успіхи, але також не боятися говорити про проблеми. Люди хочуть знати, чим живе церква. Важливо визнавати помилки, хоча й не перетинати при цьому певну межу», – сказав учасник ток-шоу, релігієзнавець, віце-президент Асоціації «Духовне відродження» Михайло Черенков.

DSC_2403

«Методи, які церква використовує для презентації себе світові, часто не відповідають форматам ЗМІ. У церкві є що сказати, важливо користуватися сучасними методами», – підкреслив ще один гість ток-шоу Ростислав Семіков, голова правління Альянсу християн-професіоналів.

DSC_2299

Представник православної церкви отець Віталій, сказав, що журналістам варто було б замість довгих трансляцій святкових богослужінь показувати по телебаченню соціальну роботу церкви. А церкві в своєю чергою варто робити свою інформацію цікавою для ЗМІ: «Церква повинна сама подумати, яким чином вона може надати таку інформацію, яка буде дійсно цікава жителям нашої країни. Головне, щоб ця інформація була правдивою і не паплюжила інші конфесії», – завершив отець Віталій.

За результатами дискусії серед аудиторії провели голосування. Присутні в залі вишикували основні причини відсутності діалогу церкви та ЗМІ у порядку спадання: нерозуміння особливостей одне одного, небажання контактувати, непрофесіоналізм.

У цей же день проходили тематичні навчальні панелі про те, як писати стилістично бездоганні тексти, як просувати сімейну тематику у ЗМІ. Говорили в неділю також про довірчий маркетинг і правила поліграфічного дизайну.

 

Підсумки

Підсумки всього масштабного заходу було підбито на урочистому закритті Міжнародного форуму «Новомедіа» в неділю. Організатори висловили подяку всім партнерам, спонсорам та друзям Форуму, а також оргкомітету, завдяки якому все відбулося.

На закритті пройшов розіграш подарунків. Щасливчики визначалися за допомогою лотереї. Але тим, кому посміхнулася вдача, подарунки просто так не віддавали. Володарі щасливого квитка озвучували уривки з фільмів, проходили веселі конкурси на кмітливість та артистичні здібності. Суперприз лотереї – електронна книга Amazon Kindle – поїхала до Хмельницького разом з переможницею Іриною Максименко.

DSC_2429

DSC_2512

 

На Міжнародному форумі «Новомедіа» протягом трьох днів зібралися журналісти як християнських, так і світських ЗМІ, представники церков різних християнських конфесій, редактори різних ЗМІ – друкованих, он-лайн і телевізійних, делегати 10 країн світу та учасники з різним рівнем кваліфікації – від студентів до відомих досвідчених журналістів. Все це дозволяє стверджувати: представницький полілог відбувся. Тема об’єднання вічних цінностей і нових медіа набуває широкий професійний резонанс.

 

DSC_0304

DSC_0266

Серед спікерів були поважні фахівці: Олександра Адаменко, ведуча програми «Критична точка» на каналі «Україна»; Максим Балаклицький, редактор інтернет-газети «Путь»; Петро Бевза, художник, дизайнер; Ольга Бідненко, редактор телепрограми “Найрозумніший”; Леонід Братанчук, продюсер телепроекту “Битва за вакансію”, директор студії Lepta TV; Адріан Буковинський, голова благодійного фонду «Сім’я»; Максим Бутченко, редактор Інтернет-газети “Все Новости”; Олег Гавриш, спеціальний кореспондент газети “КомерсантЪ Украина”; Валентина Гершаненко , режисер теле-програми Клуб Суперкнига, ТРК “Еммануїл”; Сергій Демидович, автор і ведучий телешоу “Два портфеля” і “Другая перспектива”; Олександр Джусупов, креативний продюсер телеканалу «Перший Муніципальний» (м. Донецьк); Юлія Джусупова, редактор телепроектів «Любов і місто» і «Чисто Хіт»; Віктор Єлісєєв, директор агентства Quattro Media; Наталія Жилінкова, account manager компанії Mainstream Communication & Consulting; Тетяна Іванова, продюсер ТРК “Еммануїл”; Наталія Караваєва, директор з маркетингу та реклами компанії «ФітКервс»; Олексій Кутєпов, автор резонансних телевізійних журналістських розслідувань; Володимир Марущенко, народний депутат України; Олена Мокренчук, директор інформаційного агентства AlfaPRESS; Андрій Мухін, засновник руху ArtAwaken, режисер; Геннадій Новиков, головний редактор християнської газети «Розмова», журналу “angel”; Андреас Патц, офіційний представник медіа-холдингу «Совершенно секретно» у країнах Західної Європи, головний редактор «Міжнародної християнської газети»; Влад Савицький, програміст, менеджер проектів у компанії Shvets Group; Денис Семенюк, голова Інтернет-департаменту Асоціації «Новомедіа», генеральний директор хостинг-компанії TutHost; Владислав Сила, дизайнер, керівник рекламного агенства «Медіа Світ»; Дмитро Синяк, автор книги «Шахрайські експерименти Чесного журналіста»; Олена Скачко, головний редактор жіночого журналу «Единственная»; Артем Скоропадський, кореспондент газети «КомерсантЪ Украина»; Микола Сирокваш, ведучий програми «Критична точка» на каналі «Україна»; Ярослав Трофімов, керівник компанії Inspire Metamarketing; Володимир Федощук, генеральний директор компанії «Хай-Тек Хаус», системи «Розумний будинок»; Вадим Чернець, експерт лабораторії «Сарафанне радіо»; Павло Чернявський, PHP-програміст, компанія «Маркетгід України»; Анатолій Шарій, автор резонансних журналістських розслідувань (From-Ua.com, «Обозреватель»), Андрій Юхименко, заступник головного редактора газети «Комерсант Украина».

DSC_0655

Більш докладно про деякі лекції та заходи ви можете прочитати в новинах на сайті Міжнародного форуму «Новомедіа» – novomediaforum.org

 

Асоціація «Новомедіа» дякує всім, хто допомагав в організації форуму, всіх учасників, які відвідали захід і нашого Господа, без Якого не було б нічого!


DSC_0398

DSC_0705

DSC_0261

DSC_0658

DSC_0688

DSC_0258

DSC_0331

DSC_0591

 

Справка:

 

Організатор Форуму: Асоціація журналістів, видавців та мовників «Новомедіа».

 

Партнери Форуму: Асоціація милосердя «Емануїл», Християнсько-демократичний Союз, Асоціація «Духовне Відродження», церква SKEEMANS.

 

Офіційний спонсор: компанія FitCurves.