Компанія стверджує, що робить усе, що від неї залежить, щоб зменшити кількість небажаного контенту.

Десятеро експертів, підприємців та менеджерів інтернет-компаній звернулись із відкритим листом до керівництва та акціонерів російської соціальної мережі «Вконтакте», закликаючи посилити боротьбу з поширенням порнографії, повідомляє газета «Ведомости».

«Аудиторія “ВКонтакте”– десятки мільйонів користувачів. Значний її відсоток становлять діти й підлітки. Але адміністрація допускає поширення всередині соціальної мережі відео та фото, що містять порнографію, сцени жорстокого насильства, таких, що розпалюють міжнаціональну ворожнечу. Ніщо не заважає тому, щоб у внутрішньому пошуку сайту користувачі з легкістю знаходили ці відео й фото та обмінювались ними. Таке потурання дорівнює заохоченню», – йдеться в листі. За словами його авторів, численні соціальні сервіси зуміли налаштувати ефективну фільтрацію порнографії та незаконного контенту (наведені приклади YouTube, Vimeo та Фейсбука).

«Ваше небажання всерйоз зайнятись питанням фільтрування виглядає як фактичне використання протиправного контенту для привертання додаткової уваги до проекту, себто реклама за рахунок порно, пропаганди насильства і расизму, – йдеться в листі. – Ми звертаємось до вас із переконливим проханням звернути серйозну увагу на фільтрування контенту, що завантажується до вашої соціальної мережі. Для цього необхідно в найкоротший термін організувати ефективну автоматичну та ручну модерацію відео та фото, виключити у пошуку видачу за порнотегами та порнозапитами і вжити інших заходів, які дозволять перестати сприймати “ВКонтакте”як величезне сховище онлайн-порно і відео на межі та за межею закону».

Під зверненням підписались генеральний директор компанії «Бегун» Олексій Басов, президент порталу Superjob.ru Олексій Захаров, віце-президент Гільдії Видавців Василь Ґатов, генеральний директор агентства Promo Interactive Євген Етін, засновник і ген директор Tvigle.ru Єгор Яковлєв, засновник «Ґрупон Росія» Олена Масолова, керівник продюсерського центру «Робер» Максим Спиридонов та інші.

У січні 2011 року аудиторія «ВКонтакте», за оцінкою TNS, становила 23,2 млн користувачів. За словами представника мережі Владислава Циплухіна, після скасування відкритої реєстрації та запровадження нових алгоритмів пошуку проблема порнографії стала менш актуальною. Він стверджує, що за дитячим порно та екстремізмом у «ВКонтакте» стежать модератори. До того ж, мережа надала доброчинній організації «Теплый дом» та фонду «Дружественный рунет» право видаляти зі своїх сторінок будь-який контент.

Медіаграмотність