«Якою має бути українська анімація, щоб діти її полюбили?» – на ці та інші питання шукали відповіді на II-му Навчальному фестивалі дитячої анімації. Захід проходив у Києві 27-28 березня, зібрав до п’ятдесяти учасників. Серед них представники приватних анімаційних студій, фрілансери, початківці, а також співробітники християнських організацій для дітей.

Всіх об’єднує бажання відродити українську якісну мультиплікацію. Аудиторія була прикрашена зображеннями і пазлами із улюблених дитячих мультфільмів. Протягом двох днів учасники презентували свої проекти в простих і більш складних техніках, ділилися досвідом, обмінювалися контактами, зав’язували знайомства. Присутні вірять, що добрі біблійні смисли особливо важливі в мультимедійної продукції для діток.

IMG_2088

Українська анімація – бути чи не бути?

Протягом багатьох років державне фінансування мультиплікації в Україні практично було відсутнє, незважаючи на величезний творчий потенціал і наявність чудових художників-аніматорів. У період з 1991 по 2000 рік мультфільми практично не знімалися, і лише з 2000 року почав відчуватися підйом вітчизняного анімаційного виробництва.

Про те, як саме почала набирати оборот у виробництві дитячого анімаційного контенту студія «Укранімафільм», розповів генеральний продюсер Едуард Ахрамович. Досягненням і нововведенням стали анімаційні серіали «Пригоди Котигорошка та його друзів» і «Бабай». Втім, багато учасників фестивалю звернули увагу, що образи мультика «Бабай» можуть негативно вплинути на маленьких глядачів.

IMG_2559 - копия - копия - копия

У свою чергу пан Ахрамович пояснив, що його завдання піклуватися більше не про виховної функції в мультиках, як про маркетингову сторону. Спікер дав поради, що необхідно враховувати, щоб мультфільм полюбили не тільки в Україні. Також він розповів, як «наблизити»  найулюбленішого героя до дітей, щоб вони хотіли дивитися наступні серії. Для цього необхідна друга сторона – брендування дитячих товарів.

IMG_2520 - копия - копия - копия

Персонаж – цвях програми

А про те, як саме створити персонажа, говорив Олександр Власенко, художник-аніматор з Асоціації «Еммануїл». Спочатку він цікаво розповів про історію мультиплікації і зробив огляд нових технік, видів анімації. А потім на прикладах показав, як створювалися відомі мультиплікаційні герої.

IMG_2028

Ну і на завершення семінару, зі слухачами придумали персонажа, визначили його характер, особливості, переваги, а рукою спікера відтворили на папері. Олександр розповів, що процес створення персонажа кропіткий, але ключовий. «Буває в кінці роботи, відкриваєш зовсім нового героя, якщо ж він не відповідає, потрібно перетворити, а буває, навпаки, – виходить краще задуманого», – розповідає він.

IMG_2474 - копия - копия - копия

Від теорії – до практики!

Пробували анімувати персонажа і створювати навколишнє середовище, дізнавалися технологію виробництва відеоряду, секрети 2D і 3D графіки – з Володимиром Маковецьким, продюсером анімаційної студії «Острівець».

IMG_3233 - копия

IMG_3231 - копия

А також детально вивчали можливості програми 3 D-coat на семінарах і додаткових зустрічах у ввечорі. Нагадаємо, що всім учасникам Навчального фестивалю анімації компанія Pilgway надала в подарунок ліцензійні програми. Що ще порадувало, так це корисні знайомства. На фестиваль приїжджали потенційні роботодавці та партнери, пропонуючи співпрацю.

IMG_3545

IMG_3627

Телеканал для дітей

Організатори фестивалю запросили до участі представників різних дитячих телеканалів. «ПлюсПлюс» в особі маркетинг-директор Ірини Мельничук прийняв запрошення. На її думку, канал повинен транслюватися безкоштовно. Також спікер порекомендувала дізнатися якомога краще свого глядача, його переваги і час, коли він біля телевізора.

IMG_2868 - копия - копия

А для того, щоб канал був пізнаваний, потрібен свій бренд – логотип, кольори, назва, стиль, проморолики. Це допоможе сфокусувати увагу глядача. «Телеканал повинен викликати довіру і виправдовувати його. Наповнення повинно відповідати загальним цінностям дитини. Наш телеканал безпечний і батьки можуть спокійно залишати дітей з нами », – підкреслила Ірина.

IMG_2866 - копия - копия - копия

Анімаційна студія з нуля

Найвеселіший спікер фестивалю – Володимир Ликов, продюсер студії «Тунгуру». Він розповів покроково, як починав з командою студію, як переїхав до столиці і знову практично з початку продовжив роботу.

IMG_3547

IMG_3249 - копия

На завершення спікер запропонував 7 кроків для створення нового українського анімаційного кіно:

1. Створити анімаційні школи, анімаційні цехи, анімаційні майстерні і підтримати носіїв знань у сфері анімації.

2. Залучити фахівців з-за кордону до навчання вітчизняних фахівців. І забезпечити доступ анімаційних майстрів з України до найсвіжіших знань за кордоном.

3. Сформувати мережу альтернативних кінотеатрів, які будуть демонструвати українське анімаційне кіно.

4. Вибудувати працездатну інфраструктуру пошуку талантів, сценаріїв, фахівців, бізнес-інфраструктуру, налагодити взаємодію з телеканалами, видавництвами.

5. Знайти людей, готових працювати над створенням нової української анімації по 14-18 годин без вихідних, без гарантій оплати.

6. Створити Клуб друзів української анімації. Британському музею це допомогло.

7. Знайти 1000 осіб, які будуть щомісяця жертвувати на українську анімацію. І таким чином створити центр українського анімаційного кіно, який стане фундаментом для створення нової української анімації.

IMG_3519

Психологія мультфільму

Наталія Простун, дитячий і сімейний психолог вищої категорії розповіла учасникам фестивалю про те, як мультфільми можуть впливати на дитину. З позитивних сторін – діти вчаться разом з персонажем, дізнаються нове, долають страхи. «Негативні персонажі в мультиках виправдані, якщо добро перемагає зло. Дітям потрібен приклад, герой, що не зашкодить їхній психіці », – вважає Наталія.

IMG_3603

Також фахівець рекомендує дивитися мультфільми дітям не більше години на день, оскільки постійно сидіння біля телевізора позбавляє дитину рухливості, моторики, сприяє переїдання, навіть порушення мови. Мультфільми з яскравими спалахами, з емоційної складової збуджують психіку дітей. Те, що діти дивляться – потім відображається в їх поведінці. Тому аніматорам при створенні мультиків важливо пам’ятати про всі ці нюанси.

IMG_3583

На завершення

Учасники фестивалю в кінці отримали Сертифікати. Нагадаємо, організатори Навчального фестивалю анімації – Асоціація журналістів «Новомедіа», анімаційна студія «Острівець» і компанія Pilgway.

IMG_3638

Перший фестиваль проходив у минулому році. Тоді спеціальним гостем був знаменитий мультиплікатор Давид Янович Черкаський.

общая

Прес-центр Асоціації “Новомедіа”.