23-24 квітня на конференцію дитячих ЗМІ «Медіаленд» приїхали юні і дорослі медійники. Нагадаємо, що «Медіаленд» – це територія безпечного та корисного медіаконтенту для дітей. Тому на цьому заході посвятили час усім видам дитячих ЗМІ: інтернет-ресурси, преса, радіо, відео і мультиплікація.
Відкрила конференцію енергійна співачка Оксамита, яка співала про мрію і віру у краще, цим і підбадьорила всіх учасників на нові звершення і успіхи. Також Оксамита розіграла кілька призів серед слухачів. З такої веселою нотки і після привітання глави Асоціації «Новомедіа» Руслана Кухарчука перейшли до навчання.
Дві сторони інтернету
На першій спільній сесії поговорили з Семеном Кременюком (блогером, співавтором проекту KEDRR.com) про дітей та Інтернет, як їм жити дружно. Семен має дочку і як батько зацікавлений, щоб Інтернет не нашкодив, а тільки лише допоміг розвитку дитини. Тому спікер розповів про всі «за» і «проти» користування Мережею.
Він також дав поради підліткам з безпеки і проаналізував ресурси, якими краще користуватися. На думку спікера – одним з безпечних додатків є YouTubekids. Це безкоштовний додаток, призначений для зацікавлених малюків, де упаковано величезну кількість відповідних віку відео, каналів та списків відтворення.
Також тему інтернету продовжила Юлія Романенко, завідуюча дитячим відділенням дітей-інвалідів. Темою її семінару було – кібер-буллінг або агресія в Інтернеті. На цьому потоці були також батьки і викладачі.
Спікер розповіла про те, як дитині поводити себе, щоб уникнути психологічного терору. «Буллінг або цькування одну дитину іншими існував завжди, але гірше те, що завдяки новітнім технологіям зараз це набуло чинності», – прокоментувала вона. Педагог пояснила причини виникнення цих негативних явищ, запропонувала способи подолання, підкреслила важливість бесід батьків з дітьми, які потрапили в ситуацію жертви і навпаки.
А про плюси і можливості в Інтернеті розповів Олександр Джусупов (телеведучий, кореспондент програми «Абзац» на Новому каналі). Він порадив молодим фахівцям розвивати YouTube-канал, розповів про тренди і можливості для створення медіаконтенту на доступних майданчиках. Також він поділився досвідом створення нових медіаресурсів і зацікавив хлопців використовувати всі можливості.
По обидві сторони екрану
На «Медіаленді» виділили чимало уваги телевиробництву якісних дитячих передач. Кілька своїх дитячих програм «Ломастер» і «Малювакі» представила команда телеканалу «Надія». Вони розповіли, як записують програму, про процес, про колектив – від ідеї до ефіру, познайомили слухачів з особливостями. Звичайно ж, всі ідеї, про які говорили в телепередачі, після обговорюються в соціальних мережах ресурсу з юними глядачами. Особливість цих програм – вчити чогось хорошого дітей, граючи, виготовляючи вироби. Також команда поділилася порадами, як працювати з дітьми при зйомці, щоб вони поводились природно і не боялися камер.
Також про нові дитячі програми, які незабаром вийдуть на одному з центральних каналів, розповів Олександр Власенко, аніматор Асоціації «Еммануїл» (CBN). Головним героєм п’ятихвилинних випусків буде робот Робік та інші персонажі, яких розробляє наш спікер. Олександр розповів про супутні додатки, які створюються як доповнення до основних ресурсів.
Дитяче відео має веселити! До такого висновку прийшли після семінару Антона Базелинського, сценариста мультфільмів і серіалів, документальних фільмів і розважальних передач. Спікер поділився прийомами використання елементів гумору в сюжетах. На його думку, потрібно зосередитися на одному жанрі і не намагатися вмістити в одне відео всі стилі. Також на семінарі обговорили, який повинен бути гумор, над чим неприпустимо сміятися навіть в комедійних сюжетах.
Діти на своїй «хвилі»
Про те, які повинні бути радіопрограми, щоб діти їх слухали нарівні з вагомою конкуренцією телебачення та інтернету – розповіла Тетяна Каліниченко (ведуча на «Радіо Марія», редактор дитячих програм). Також спікер поділилася секретами підготовки до програми, особливо до інтерв’ю.
Слухачі дізналися, як зробити невимушену атмосферу в студії, як вести бесіду, щоб не загубити головну нитку та інтерес. Також Тетяна розповіла, як робити дитячі програми за участю самих дітей. На думку спікера, щоб діти слухали ефіри, в них має бути все просто і доступно, адже діти люблять, коли беруть участь їхні однолітки, це викликає довіру і інтерес.
Дитяче «НЕчтіво»
Читати улюблений журнал, оформити на нього підписку, вести переписку з редакцією, стати учасником клубу улюбленого журналу, приїжджати на з’їзди читачів – це реально, якщо ви читаєте дитячий журнал «Стежинка». Саме такий процес і зворотний зв’язок існує між редакцією журналу і юними читачами. Інна Козина, ілюстратор журналу, та Ірина Савченко, онлайн-редактор, поділилися досвідом як створювати подібні видання.
Виявляється, журнал видається з 1990 року, виходить 6 разів на рік, поширюється по всьому світу, перекладається на шість мов. Слухачі цього семінару дізналися, яка клопітка праця ведеться, щоб зверстати 1 сторінку журналу.
Мультфільми на будь-який смак
Велику частину програми «Медіаленд» присвятили мультиплікації. Про те, як створювати добрі та сучасні мультфільми розповідали Олександр Власенко з Асоціації «Еммануїл, CBN» на прикладі створення персонажів.
Також Олег Педан розповів і показав, як створює лялькові мультфільми.
Все про прийдешні мультсеріали «Козаки і футбол» розповіла команда анімаційної студії «Укранімафільм». Про повернення колишніх героїв козаків розповів художник Едуард Кирич, про просування серіалу і планах – генпродюсер Едуард Ахрамович, а про написання нових сценаріїв для серій розповів один з основних авторів Антон Базелінській.
Наприкінці всі учасники отримали подарунки від партнерів конференції: подарункові пакети з книгами та солодощами від місії «Світло на Сході», креми від косметичної фірми «Біокон», диски і футболки отримали найактивніші учасники від Асоціації «Еммануїл» (CBN), флеш-накопичувачі від компанії Tuthost отримали співорганізатори заходу – інформаційно-творче агентство «ЮН-ПРЕС».
Читайте також
Прес-центр Асоціації “Новомедіа”