Широко розрекламована і успішно проведена в Пущі Водиці сьома конференція «Християнство онлайн» від «Новомедіа» завершилася в суботу нагородженням переможців конкурсу християнських сайтів. Протягом двох днів учасники знайомилися з особливостями новинної інтернет-журналістики, новими технологіями та інструментами роботи в інтернет-ЗМІ і розбиралися в тому, як застосувати отриману інформацію у практиці. Особливу увагу придiлили благовістю в соціальних мережах та механізмам роботи в Facebook, Tvitter, ЖЖ, ВКонтакте, на форумах. У ході семінарів, спекотних дискусій і прискіпливого тестування сайтiв, що представили на розгляд журі, був зроблений висновок: у зв’язку зі змінами сучасного суспільства християнська журналістика підійшла впритул до необхідності розпочати новий виток розвитку.
Спікерами конференції стали професіонали в своїй галузі: веб-дизайнери, розробники сайтів, програмісти, блогери та відеожурналісти. Учасниками стали автори і адміністратори сайтів,журналiсти, редактори друкованих ЗМІ, фотокори і відеооператори з України, Росії та Ізраїлю. Семінари були поділені на три потоки: технічний, практичний та ідеологічний. Переходи між потоками залишалися вільними і учасники мали можливість відвідати будь-який з цiкавих їм семінарiв, чим із задоволенням скористалися.
Мабуть, найбільший інтерес викликали лекції основного спікера Олександра Амзіна, який багато років працював редактором порталу Lenta.ru та є автором книги «Новинна інтернет-журналістика». Серед спікерів були також також голова інтернет-департаменту «Новомедіа» Денис Семенюк, головний редактор порталу НХМ Світлана Кучеренко, редактор порталу «Всі Новини» Максим Бутченко.
Як повинна розвиватися християнська новинна журналістика? Якими технологіями та методами користуватися? Чи може християнська журналістика копіювати досвід світських ЗМІ або їй доведеться у муках шукати свій власний шлях? Як працювати в умовах повної або часткової відсутності коштів? Ці та інші питання лектори розглядали на семінарах.
Багато слухачів зібрали семінари блогера та QA-інженера Дмитра Подзиваловського, директора компанії «Хай-Тек Хаус» системи «Розумний будинок» Володимира Федощука, автора і ведучого популярного ток-шоу на молодіжному телеканалі ZAZAZU Дениса Сніцкого та інших практиків.
Треба сказати, що тема блогiнгу взагалі і відеоблогінгу зокрема виявилася настiльки цiкавою для учасників, що спікери погодилися дати бажаючим кілька базових уроків з потрібних питань після конференції, на своїй території.
Дуже корисними, хоча і не до кінця зрозумілими широким масам стали технічні курси з сайтобудування (Влад Савицький, Drupal-розробник), ознайомлення з основними Google-інструментами для координування роботи онлайн-команди (Ольга Кулiк, Invictory), «польоти у хмари» разом з програмістом і розробником Ігорем Біденко, принципи створення ідеального сайту від Ігоря Іващенка (власник проекту «Твоя Біблія»).
Разом з веб-розробником Ігорем Нізевим учасники конференції перевіряли, чи є гроші в доменах і аналізували способи раціонального та безпечного виведення їх звідти; під керівництвом інтернет-благовісника Андрія Фесенко вчилися нести Благу звiстку у віртуальному світі та аналізували, як їхні ресурси зможуть послужити благовістю пiд час Євро-2012.
Тематика доповідей була представлена досить широко і об’ємно, проте питань у християнських журналістів накопичилося більше, ніж спікери мали часу на відповіді. За спекотною дискусією у залі iз захопленням стежили он-лайн сотні глядачів; багато з них ставили свої запитання через Facebook, Twitter та інші ресурси.
Чи потрібні церковні сайти? Яку роль вони повинні вiдiгравати? Навіщо транслювати богослужіння? Чи реально заробити гроші для свого проекту, продаючи «паперову» газету в PDF-форматі? Чи впливає зміна дизайну на відвідуваність сайту? Як взагалі залучити читачів до свого ресурсу? Запитання сипалися на команду спікерів і жоден не залишився без відповіді. Ще більш гарячі обговорення вiдбувалися біля столиків в коридорі, де в перервах між семінарами учасники і спікери спілкувалися за чашкою чаю. Всі залишились задоволені: учасники – тим, що дізналися все, що їм було потрібно, спікери – можливістю поділилися всім, що вони знають і вміють. Зав’язувалися контакти, вiдбувався активний обмін телефонами та адресами, одночасно розроблялися ідеї нових проектів та будувалися плани плiдного співробітництва … І це, напевно, був головний з плюсiв конференції.
Важливою частиною зустрічі став також лінч представлених на конкурс сайтів. Учасники, які висловили бажання, щоб їх проект був винесений на загальне тестування, подавали заявки, а потім експерти ретельно і прискіпливо розбирали їх сайти «по гвинтиках». Критикували жорстко, аналізували глибоко (наскільки це було можливо у обмеженому вiдрiзцi часу), але обійшлося без образ. Учасники поставилися до критики, як до необхідної хірургічної операції, після якої все має стати легше і краще. Деякі помилки виправлялися прямо тут, пiд час розбору – добре, що інтернет працював і ноутбуки були під рукою. Серед помилок, що найбільш часто зустрічаються: перевантаженість сайту зайвими або навіть такими, що не працюють деталями, низька швидкість завантаження, недоречна «секретність», кнопки і сторінки з відсутньою інформацією.
Рекомендації, надані фахівцями, звучали приблизно так:
1. Мінімалізм у всьому! Залиште на сайті тільки ті інструменти і матеріали, без яких дійсно неможливо. Приберіть зайву рекламу, всiляке мерехтiння, що вiдволiкає; підвищте швидкість завантаження сайту (наприклад, за рахунок оптимізації картинок і прописування оптимального коду)
2. Приберіть всі приховані та закриті розділи, форми реєстрації та інше, якщо вони не служать якiйсь чітко визначенiй метi. Але навіть у цьому випадку краще ввести можливість реєстрації через акаунти, що вже iснують в соціальних мережах.
3. Впорядкуйте сайт, щоб розташування і зовнішній вигляд його елементів відповідали очікуванням відвідувачів, все знаходилося на звичному місці і виглядало знайомим.
4. Наповнюйте свій сайт унікальним, авторським контентом на актуальні теми! Все інше вам може бути пробачене, але нудні матеріали, похмурі фото, передруки з інших ресурсів і позавчорашні новини здатні «вбити» не тільки ваш сайт, але і дискредитувати саму ідею інтернет-благовістя, нашкодивши тим самим вашим колегам з інших християнських ЗМІ.
Олена Мокренчук для “Новомедіа”
Фото – Сергiй Городецький