Зоя Нікітюк присоромлює “хвостатих” студентів. Любов Гасанова усміхається і готується починати заняття. Студенти розмістились за круглим столом малої зали, що радше нагадує підсобку чи кухню. Можливо, завдяки цьому атмосфера на п’ятій школі першого березня була особливо теплою. Любов Гасанова, Зоя Нікітюк і Руслан Кухарчук жартували, ділились зі студентами професійними таємницями, говорили про основні засади журналістської етики, закони написання есе та аналітичних оглядів.

1_03 NJ

Студенти займають свої місця, починається розмова про етику журналіста. Любов Гасанова пояснює, чому пустити в маси неправдиву інформацію простіше, ніж здається, а недотримання норм етики загрожує не лише авторитету журналіста, а й моральному та фізичному здоров’ю читача, глядача або слухача. Особливо зараз, коли кредит довіри народу до ЗМІ попри все залишається на високому рівні. Аби довести, як просто гратися з нашим сприйняттям, Любов Гасанова показує записи фрагментів новин із засідання Верховної Ради на “1+1”та на “Першому Національному”. Сюжети і коментарі суттєво відрізняються. Висновки невтішні: жодному джерелу не можна довіряти на 100%. Аби не робити помилок у майбутньому, студенти занотовують стандарти журналістської етики і наводять приклади, – часто веселі та цинічні, – щоб уточнити, виходить це за межі норми, чи ні.

2_103NJ

Просто і з гумором студенти від 15 положень етики переходять до теми “Редакція: хто є хто?” Лекція для тих, хто не відрізняє шеф-редактора від випускового, а випускового – від заступника редактора. Якщо взяти до уваги, що шеф-редактор виконує різні обов’язки, залежно від місця роботи, матеріал стане у нагоді кожному. По секрету викладачі і студенти обговорили тактику самопрезентації на співбесіді, заробітні плати журналістів і їхню мотивацію. Не по секрету Любов Гасанова розповіла, яким критеріям, на її думку, має відповідати журналіст. Їх всього чотири: вміння нестандартно мислити, відчуття стилю і слова, азарт і внутрішня наповненість, і не менш важливо – почуття гумору.

Наступна тема – “Робота з експертами”. Лекція дає зрозуміти, як часто журналісти  бояться спілкуватися з експертами. Подібні страхи дошкуляють не лише початківцям, а й досвідченим фахівцям. Любов Гасанова переконала, що порядний експерт залюбки дасть свої контакти, фаховий коментар і не вимагатиме грошей.

1_103 NJ

Руслан Кухарчук підхопив естафету лекцією про аналітичні жанри журналістики. Він пояснив, чим відрізняється огляд від есе, що таке принцип “вагітної І”.  Студенти довідались про зрощення жанрів аналітики з інформаційними у випадках, коли потрібно висвітлити події, які повторюються щороку (Перше вересня, Дев’яте травня). Тоді репортажі роблять у формі, наближеній до огляду.

Як завжди, наприкінці студентів чекало домашнє завдання.

Нагадаємо, Зоя Нікітюк – медіа-менеджер, журналіст, координатор школи “Новий журналіст”. Любов Гасанова – головний редактор журналу “Top-franchising: “Успешный бизнес”, випусковий редактор журналу “Рубежи здоров’я” та газети “Я – пациент”. Руслан Кухарчук–президент Асоціації “Новомедіа”, журналіст та редактор (“ВсеНовости”, НТН, СІТІ, ТВі, “Камень Краеугольный”, «Столичные   Новости”).

Дар’я Кучеренко, студентка п’ятої школи “Новий журналіст»