Як написати нарис? У чому небезпека журналістського розслідування? З яких елементів складається стаття? Про це студенти школи «Новий журналіст» дізнались 15-го березня. 

15032014_1

Детально про портретний, проблемний та подорожній види нарису студентам розповіла Зоя Нікітюк, координатор Школи. Скажімо, проблемний нарис складається з трьох «інгредієнтів»: соціологічний, публіцистичний та художній. А для портретного нарису особливо важлива драматургія, вміння вивести на сцену героя. Так, студенти прочитали матеріал про історію кохання президентського подружжя Горбачових, переглянули відеоролик з життя української бізнесвумен Світлани Співакової. «Завдяки таким драматичним прикладам ми зрозуміли, яким має бути справжній нарис. Така подача історій героїв нікого байдужими не залишила»,  – зазначили студенти.

15032014_2

Зоя Нікітюк рекомендувала багато читати, дивитись «документалку» та, звісно ж, практикуватись у написанні.

15032014_4

Про всі принади та небезпеки журналістського розслідування студентам розповів Олексій Кутєпов, який нині працює у новому проекті на телеканалі СТБ. До цього займався журналістськими розслідуваннями на телеканалі ICTV та 1+1. За словами Кутєпова, для журналістського розслідування дуже важливе вміння втілюватись у роль. Студенти у захваті слухали про те, як журналіст грав роль… наркомана. Це довелось зробити задля розкриття справи про «замісну терапію», яка дуже швидко доводила пацієнтів до «прописки на кладовищі». Результат – призупинена діяльність подібних «лікувальних закладів» у столиці України.

На лекції Кутєпова студенти нотаток не робили, та й необхідності не було. Адже це, швидше, була не лекція, а  пригодницька розповідь. Журналіст розповів про те, як йому підкинули конверт з кулею від автомата Калашнікова. Та про те, як йому довелось декілька тижнів ходити з охороною – погрожували розправою. Це сталось після чергового вдало проведеного розслідування. На запитання студентів: «чи варта гра свічок?» Кутєпов відповів: «Так, безумовно, варта. Адже твоя робота приносить користь людям».

15032014_6

Останню лекцію провів Максим Бутченко, журналіст видання «Фокус», який до цього декілька років пропрацював у журналі «Корреспондент».  Журналіст розповів як потрапив з вугільної промисловості у журналістику, роз’яснив, що таке стаття, яка її структура. «Стаття має запам’ятовуватись. А між її елементами має бути логічний зв’язок. У вашому тексті повинні бути моменти, які «чіпляють». А цитата має місце тільки тоді, коли її неможливо «розлапкувати», – пояснив Максим Бутченко.

Нагадаємо, п’ята школа «Новий журналіст» – проект Асоціації «Новомедіа». Школа  розпочалась першого лютого.  Заняття проходять щосуботи і триватимуть до п’ятого квітня. По закінченні курсу студенти, які успішно написали тест та здали всі практичні завдання, отримають сертифікати. А також подарунок – навчальний посібник «Новий журналіст».

Валерій Марченко, студент п’ятої школи «Новий журналіст».