Викладач «Школи красномовства» Олександр Зайома на професійному клубі Асоціації «Новомедіа» ділився секретами логіки та структури публічних виступів.

Спочатку спікер говорив про два типи виступів: інформативні та спонукальні. І якщо мета перших – донести слухачам нові знання, то останніх – спонукати до дії.

Серед факторів, що впливають на якість виступу  Олександр назвав знання про аудиторію (вік, професія, стать тощо), а також уважне до неї ставлення. «Важливо відчувати зацікавленість аудиторії і керувати її емоціями, увагою та настроєм» – акцентував він. А ще додав, що оцінка спікера відбувається протягом перших трьох секунд, – тому важливо виступ починати не з моменту виходу на сцену, а відразу ж, – з’явившись в залі.

Важливою умовою гарного виступу спікер назвав невербальну комунікацію. Досвідчений оратор знає, що говорити треба легко, виразно і переконливо, керувати інтонацією, робити голос оксамитовим, хвилюючим та сильним, – і тоді будь-яка аудиторія винагородить виступаючого захопленими поглядами. А якщо підкріпити промову яскравими жестами, то оплески спікеру гарантовані. Головне в цій справі не перестаратися – все має бути доречним та помірним.

Учасникам клубу довелося виконувати і практичні завдання: з різною інтонацією вимовляти фразу “Який я радий тебе бачити!”, повторювати скоромовки і виконувати зарядку для поліпшення дикції.

Про те, як логічно побудувати свій виступ, йшлося у другій частині зустрічі. Спочатку необхідно визначити мету виступу, скласти план, тезами окреслити основні думки, а потім почати репетиції, після яких можливі коригування у плані промови. Після генеральної репетиції ви вже будете готові «зачепити» і захопити публіку своїми ідеями.

З чого почати виступ? Анекдот, життєва історія, комплімент – всі засоби у нагоді, якщо служать одній меті: розбудити цікавість до вас. Не забувати про кульмінацію наприкінці основної частини промови: підвести підсумок, досягти мети, поставленої ще до виступу. Основна частина промови повинна бути не такою емоційною, як початок і завершення. А закінчити красиво допоможе, наприклад, крилатий вислів, що підсумує увесь виступ.

Потім новомедійники могли поставити питання Олександру Зайомі. З відповідей вони дізналися, як впоратися з хвилюванням перед промовою, який колір костюма може назавжди зіпсувати враження про оратора і коли зайва емоційність може нашкодити.

Наприкінці зустрічі від імені Асоціації «Новомедіа» викладачеві вручили книгу та сувенір, а також домовилися про подальшу співпрацю.

Ольга Бідненко, прес-центр Асоціації “Новомедіа”

profi-klub_zaema

profi-klyb_zaema2