При поширенні Благої звістки й вічних цінностей неможливою обійтися без інструментів масової комунікації та ЗМІ. Як це робити ще краще й ефективніше — про це і йшла мова на щорічній конференції «Телебачення, радіо, онлайн-медіа: 2018» від Асоціації «Новомедіа» (Україна) й MEDIAlliance International (США). Подія проходила 22–24 березня в центрі Києва і зібрала близько 150 медійників-християн з різних міст України. Також прибули делегати зі США та Молдови.
Фото з найважливішої події весни ТУТ!
«Я особисто переконаний, що засоби масової комунікації були в глобальному задумі Бога й з’явилися для того, щоб доносити Євангеліє до країв землі. Тому кожен раз, коли ви знімаєте тематичне відео, створюєте тексти, тиражуєте істину, — робите богоугодну справу. Головне — чудовий зміст не зіпсувати поганою формою», — з цим посланням відкрив конференцію президент Асоціації «Новомедіа» Руслан Кухарчук.
Серед американської команди спікерів були: доктор Рон Харіс, Уес Ворд із сином Грехемом, телевізійники з величезним досвідом роботи у світських і християнських компаніях Гарі Лонгнекер і Джон Маккінон, а також приїхали вперше Джон Карлі з дружиною Анею. Особливим гостем став Гіл Стріклін, лідер служіння «Капелани на робочому місці». З української сторони — Руслан Кухарчук, Леонід Братанчук й одесити Кирилл та Анастасія Колпаковичі.
Рон Харріс представив американських спікерів, а після звернувся до учасників: «Говоріть правду через ваші медіаресурси, зробіть її значущою і не будьте нудними. Якщо вам не цікаво те, що ви робите — то кому це тоді буде цікаво? Благі звістки приносять радість і надію. Нам лише потрібно навчитися доносити її всіма доступними методами».
Насичена триденна програма складалася із загальних ранкових і вечірніх сесій, а також з тематичних потоків —відеовиробництво, соціальні мережі та інтернет, а також радіо.
Хоча семінари були поділені на тематичні блоки, тематика перепліталася між собою через існуючі тенденції в медіа — змішання стилів і нестандартний підхід. Наприклад, класичне радіомовлення переходить в Інтернет і може додатково транслюватися у відеоефір, текстові матеріали оформляються у відеоролики, відеоконтент все більше наповнює інтернет-канали і т. д. Медійники шукали нові підходи й творчі рішення, враховуючи всі можливі засоби масової комунікації та цифрові технології. Спікери показували різні сервіси, у тому числі доступні й бюджетні для неприбуткових організацій та церков.
На телевізійному блоці Гарі Лонгенекер і Джон Маккінон (In Touch Ministries) навчали знімати історії, свідоцтва та інтерв’ю. Конференц-зал на час семінарів перетворився на знімальний павільйон. Учасники цього потоку дізналися не тільки теорію, але й в командах виконували завдання, працювали в кадрі, виставляли світло, звук, вивчали все про постпродакшн і навіть вчилися знімати фільми.
Сесії з радіо — як завоювати й утримати аудиторію слухачів, розповідали фахівці Уес Ворд (Harvest Bible Chapel Granger) і Рон Харіс (MEDIAlliance International). Радіо слухають не тільки люди похилого віку або сліпі, мовлення стає все популярнішим для різних поколінь завдяки Інтернету в тому числі. Наприклад, прослуховування підкастів в автомобілі динамічно зростає (67 млн американців слухають їх щомісяця). Спікери дали безліч порад для інтерактиву, зворотнього зв’язку зі слухачами щодо дзвінків і прямих включень. На семінарах були представники різних християнських радіостанцій.
Інтернет-потік був одним із найбільш відвідуваних на конференції. Джон Карлі (Trinet Internet Solutions) дав масу корисних практичних порад з використання технічних засобів і цифрових технологій. Слухачі озброїлися корисними лайфхаками, дізналися, як поліпшити свій сайт, як задіяти соціальні медіа, мобільні сервіси, інтернет-можливості й маркетингові інструменти. Охочі тестували свої інтернет-ресурси на адаптивність різних гаджетів, ставили багато запитань.
Також у програмі мали місце презентації кількох успішних українських медіапроектів. «Клуб LIFE» — серії телепрограм, що транслюються на 5 каналі, які представив продюсер Леонід Братанчук (CBN Україна). Спікер розповів про вибір героїв і тематику. «Важливою частиною в залученні аудиторії є робота з підписниками сторінки у Facebook. Якщо ми бачимо, що відео має підтримку тисячі глядачів, то далі просуваємо його в соціальних мережах платно. Ми щодня отримуємо відгуки від наших підписників про те, як наші матеріали вплинули на їхнє життя й це надихає нас працювати далі», — поділився спікер.
Про благовістя й зростання церкви через відеовиробництво і YouTube розповіли одесити Кирилл й Анастасія Колпаковичі. Вже 2,5 роки команда розвиває канали «Слово Боже» (7392 підписників), на сторінці Фейсбук— понад 23 000. Близько 2 років розвивають канал Justan в YouTube (10597підписників). Відео часто транслюється на трьох телеканалах одеського телебачення.
Спікери продемонстрували презентаційні відеосюжети, які набрали найбільше переглядів. На здивування учасників, саме ролики про останній час стали найбільш затребуваними (700 тисяч переглядів). Деякі делегати конференції критично поставилися до великої кількості церковної термінології. На це подружжя Колпаковичів відповіло: «Спробуйте різні форми подачі, експериментуйте й не бійтеся відкритої проповіді. У нашому випадку це спрацювало, а не відштовхнуло. Церква поповнилася багатьма людьми завдяки переглядам роликів. Адже є люди, яким важливо почути саме ваше послання».
Також на загальних сесіях підводили підсумки, міркували про створення й просування медіаресурсів, говорили про лідерство й ефективність. У форматі «народний мікрофон» — дізналися про різні медіапроекти делегатів та їхні персональні інновації й досягнення.
На завершення конференції Асоціація «Новомедіа» вручила команді спікерів пам’ятні подарунки. Учасники дякували спікерам за корисні семінари й шкодували лише про те, що не могли паралельно бути на трьох потоках.
Деякі відгуки
«Медіаконференція від “Новомедіа”для мене завжди очікувана подія. Оскільки медіасфера дуже стрімко розвивається і є ризик опинитися “не в темі”. Конференція мені допомагає заповнити відсутні знання й навички, систематизувати уже наявний досвід. На мій погляд, це дуже необхідна подія для християнської медійної сфери. Тут ми знайомимося, вчимося, обмінюємося досвідом, допомагаємо один одному, молимося й підбадьорюємо один одного. Ми стаємо ефективніше для наших помісних церков. Ми отримуємо практичні знання від досвідчених колег. Медіаконференція— місце, де ми збираємося в єдності для того, щоб заповнювати медіапростір Благою звісткою», — вважає Андрій Ткачов (церква «Двері в Небо», Дніпро, менеджер з розвитку).
«На конференцію я потрапила вперше. Тут я зустріла багато цікавих людей і почула багато корисної інформації. Рон Харіс cтав моїм героєм. Його заклик “Говоріть правду, зробіть це значущим і не будьте нудними” став для мене поштовхом. Адже в житті ми дуже часто робимо те, що нам самим не подобається. При цьому сподіваємося, що сподобається іншим. Це справжнє благословення познайомитися з такою чудовою командою», —з посмішкою поділилася Тетяна Вірозуб з Києва.
«Я пишаюся тим, що в Україні є така спільнота як “Новомедіа” і радий, що є її членом. Дуже хороші враження отримав від цієї весняної конференції, приємно зустрітися з колегами й поспілкуватися на різні теми. Також класно, що це не просто навчання, але й підбадьорення від колег, які ділилися історіями успіху й конкретними інструментами для досягнення цієї мети. Технічні моменти можна і в Інтернеті знайти, а підбадьорення й персональний досвід інших колег — тільки на таких зустрічах. Дуже вдячний всім, хто був залучений до організації цих заходів: і американській, і українській стороні», — ділиться Володимир Чорномор з Тернополя.
«Дякую за медіаконференцію! Дуже приємно було, що цей захід відвідало багато молоді. Я навчалася на інтернет-потоці. Отримала багато корисної інформації, конкретних прикладів у використанні соціальних мереж для служіння. Вже почала використовувати деякі нові знання для роботи», — розповіла Христина Монастирська, менеджер проекту в громадській організації в Києві.
«Уже втретє я беру участь у весняній медіаконференціїй кожен раз з нетерпінням чекаю на цю подію. Час, який надихає! Ціную таку можливість познайомитися з колегами у сфері журналістики та поспілкуватися зі старими друзями. Дякую президенту “Новомедіа” Руслану Кухарчуку, який навчає християнських журналістів, а світських — ознайомлює з питаннями релігії. Разом ми зможемо зробити дивовижні речі!», — впевнена Ольга Рибачук з Києва.
Тетяна Пінчук, прес-центр «Новомедіа»
Безліч практичних порад для радіоведучих — від Рона Харріса і Уеса Ворда
Відеовиробництво: від сценарію до постпродакшн. Навчання на #novomedia18
Цифрові технології — на благо медіаслужіння: практичні поради від Джона Карлі