Незвичайний атракціон 11 червня в Києві брав на борт всіх бажаючих – «Новомедіа. Карусель». Це новий формат тренінгів: конференція, під час якої 8 спікерів розкривають 8 актуальних тем для журналістів-християн.
Рушила карусель Антоніна Крепостняк презентацією своєї теми: «Як зробити фотокадр таким, щоб його полюбили».
Професійний фотограф – Антоніна, на прикладі своїх фоторобіт продемонструвала як правильно підбирати ракурси, розставляти акценти, дотримуючись правила «золотого перетину». «Ділимо кадр на три рівні частини по горизонталі і по вертикалі. Правило грунтується на тому, що об’єкти, розташовані в місцях перетину ліній, відповідають найкращому зоровому сприйняттю. Таким чином, значуще важливий об’єкт зйомки слід розташовувати або уздовж ліній або в точках перетину цих ліній» – розповіла фотограф.
Не менш важливою темою для журналістів була наступна – «Висвітлення релігійної тематики в ЗМІ». Про неї говорив Максим Васін, виконавчий директор Інституту релігійної свободи, член Громадської ради при Державному комітеті телебачення і радіомовлення України.
Він навів свіжу статистику, яка показує, що станом на 2010 рік в Україні існує велике розмаїття релігійних громад та конфесійних напрямків. Тому в своїй доповіді Максим виділив сім головних принципів, необхідних журналісту в роботі, щоб подати релігійну тему грамотно: правдивість, стриманість, конструктивність, збалансованість, мета у фокусі, акцент на головному і загальний позитив. Максим Васін зазначив, що успішне висвітлення релігійної теми можливо, якщо в матеріалі присутні – діалог, єдність, відмова від особистого PR, конструктивність та послідовність.
Після перерви почалася найбыльш жвава частина тренінгів. Вона була відкрита презентацією «Мовні казуси», яку підготувала Ольга Бідненко, літературний редактор телепрограми «Найрозумніший». Її семінар викликав жвавий інтерес у слухачів. Ольга оперувала новою термінологією, використовувала приклади з особистої практики, ставила питання і проводила тести. Вся аудиторія напружено думала над тим, що ж таке дауншифтер, манкуніанець, монегаски, лжеюзер і що з ними робити, коли так хочеться написати їх в статті і «порадувати» читача.
Час «Мовних казусів» пролетів непомітно, і почалася не менш цікава та важлива – «Медіа-благовістя». Тарас Омельченко, менеджер медіа-проекту «На Грані», наочно, на прикладах рейтингів сайтів підтвердив аксіому – люди хочуть активно знаходитись в Інтернеті, дивитися відео, слухати музику. Знання цього має мотивувати журналістів-християн діяти, використовуючи технології, а головне – креативність, якою Бог рясно наділяє кожного. Використовувати необхідно кожну можливість – соціальні мережі, відео, блоги, форуми, контекстну рекламу, активність у коментарях – для того, щоб проповідувати Христа.
Поділившись враженнями та познайомившись з новими людьми, учасники зайшли на наступне коло атракціону темою – «Практичні поради журналістам з налагодження професійних відносин з політиками». Юлія Солоха, журналіст з досвідом роботи прес-секретарем народного депутата, показала деякі тонкощі цієї галузі роботи. Як людина, котра побувала за лаштунками, Юлія розповіла, що народні депутати часто самі зацікавлені в тому, щоб мати гарні професійні стосунки з журналістами. Вона акцентувала увагу на помилках, яких слід не припускатися пыд час інтерв’ю з чиновниками, а також Юлія підказала, яким чином отримати відповіді на питання, які зовсім не цікавлять політика, але важливі для журналіста.
Наступне місце на «каруселі» дісталося Сергію Шумику з презентацією «Креативні ідеї для інформаційного відділу церкви: нестандартний набір інструментів». Як керівник рекламного агентства SHUMIK.COM, Сергій дав чітке визначення інформаційного відділу та дизайну: «Інформ-відділ – це люди з дизайнерським мисленням. А дизайн – це створення плану в голові». Будучи самим генератором ідей, Сергій поділився з присутніми успіхом його проектів: «Біблія на білбордах», «Листівка». У своєму посланні Сергій особливим чином підкреслював думку про використання сучасних технологій для успішного благовістя.
Сьома тема «Реаліті-шоу: створення і вибір головного героя» була розкрита Ганною Куріною, журналісткою і телережисером програми «Голос країни». Вона оповіла про важливість вибору героя, який був би цікавий глядачеві, а також на власному досвіді розповіла, що таке «ліпити образ». Ганна дала можливість поглянути на передачу «Голос країни» з позиції телережисера і зіставити її з поглядом простого глядача.
Завершальною темою атракціону «Новомедіа. Карусель» була доповідь про «Проведення інформаційної кампанії за допомогою блогів». Володимир Федощук, блогер і директор компанії «Хай-Тек Хаус», закликав всіх журналістів та просто християн створювати свої блоги, і за їх допомогою впливати на громадську думку. Володимир змусив замислитися над майбутнім журналістики в умовах розвитку блогосфери, та проаналізувати позитивний вплив Інтернету на оперативність та якість інформації.
Підсумки конференції підбив президент Асоціації журналістів-християн «Новомедіа» Руслан Кухарчук, подякувавши кожному присутньому за активну участь.
Віра Кулібаба, прес-центр “Новомедiа”