«Наступну зустріч профі-клубу можна назвати великим везінням! Наш гість на цей раз – заступник головного редактора журналу «Новое время» Андрій Смирнов. Людина, яка разом з Віталієм Сичем працювала над журналом «Кореспондент» понад 10 років. Він малопублічна людина, але при цьому без применшення – один з кращих редакторів України». Так в ФБ запрошували 16 червня всіх бажаючих на чергову зустріч професіоналів медіасправи від Асоціації «Новомедіа».

Разом з гостем клубу Андрієм Смірновим говорили про феномен журналу «Новое время», працю редактора і схему написання статті з акцентом на вступну частину журналістського матеріалу.

Smirnov_1

Як розповів спікер клубу, ідея створення журналу «Новое время» виникла ще до подій на Євромайдані. Першочергова задача видання – проінформувати читачів. Мета – відповісти на питання, які цікавлять читачів. Крім основної складової журналу, політичної, редакційна команда, вважаючи цікавим для читача, включила у зміст історії про людей.

Гість профі-клубу запропонував орієнтуватися на схему: що сталося, чому і що буде далі. Цей той мінімум, який повинен бути в статті. По суті, хороша стаття – проста.

«Питання «чому?» мені здається найголовнішим в статті. Уміння журналіста задатися цим питанням і потім грамотно на нього відповісти – це головне для написання статті», – відзначив гість.

Відповісти на питання «чому» Андрій Смірнов, виходячи зі свого багаторічного досвіду, рекомендував профі-клубовцам вже у вступі. Він має містити 2-3 абзаци і стати таким собі концентратом усього написаного далі. Такий вріз допомагає структурувати думки. Адже вся стаття буде базуватися саме на вступі. І вже якщо впоратися з ним, то з написанням всього матеріалу проблем не буде.

Смірнов порадив писати як продавець і дати читачеві спочатку «хорошу упаковку». Адже читач, гортаючи журнал, дивиться фото, заголовок, вступ. І потім вирішує, чи буде він читати далі статтю. Також важливо не відступати від своєї лінії і не додавати до тексту того, що не стосується теми, навіть якщо дуже цікавий факт.

Smirnov_2

У своїй роботі гість віддає перевагу чіткому набору фактів перед художністю, бо красивості він, як редактор, додасть сам. Щоб по-іншому дивитися на свої тексти і робити їх зрозуміліше для читача, можна спробувати відкоригувати чужу статтю. Тут відразу буде легше відокремити те, що зрозуміло журналісту, від того, що буде ясно читачеві.

Пару слів спікер сказав і про журнальний заголовок. Він має нагадувати жарт, змусити читача посміхнутися. Для цього можна пограти зі словами або обіграти афоризм, створити асоціативний ряд. У назві статті краще дати умовну відповідь, щоб читачеві було зрозумілим, про що стаття.

Нагадаємо, зустрічі профі-клубу Асоціації «Новомедіа» проходять кожного третього понеділка місяця і є відкритими для всіх бажаючих.

Прес-центр «Новомедіа».